Current time: 27.11.2024, 11:54 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Typhon v. 2.9
» Инструмент мододелов из MoP для ЭРЫ
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #346

Compatibility with Typhon may be broken sooner or later, right. Currently most mods work. In case of extending monsters table in Era in the future, mod conversion will be possible, I hope.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.03.2020 19:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #347

Berserker, это стол заказов?Yes

Тогда просим (просим-просим-просим) расширенные таблицы монстров, ВН, заклинаний, героев, артефактов, зданий, городов, объектов, событий... (Click to View)


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
16.03.2020 14:23
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #348

(16.03.2020 14:23)daemon_n Wrote:  расширенные таблицы монстров, ВН, заклинаний, героев, зданий, городов, объектов, событий...

Для этого вроде как бы уже есть ERA PLUS Master of Puppets, где это всё уже давно есть (правда и особой популярности не сыскало, поэтому смысла добавлять расширенные таблицы монстров в саму ЭРУ нет - пара человек поиграется с перекрашенными монстрами и будет всё на этом).
16.03.2020 15:29
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #349

XEPOMAHT, к сожалению, у MoP нет поддержки HD mod. В бою непривычно отсутствие возможности просмотреть, как далеко ходят юниты с препятствиями и без.

Но для Эры я такое (таблицы) считаю полезным, поскольку это делает её универсальным модостроительным инструментом. Так сказать, мультитулYes


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
16.03.2020 15:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #350

Нашёл причину загрузки файлов вроде scrip92.erm: Typhon. Публикую патч, который войдёт в обновление TyphonZ.
Вместо хука на MapInstructions подписка на событие OnBeforeErmInstructions

Code:
diff --git a/Typhon/Data.asm b/Typhon/Data.asm
index f99b866..2c89942 100644
--- a/Typhon/Data.asm
+++ b/Typhon/Data.asm
@@ -11,8 +11,8 @@ match =FALSE, COPYMODE
Table_Hooks:
       Hook 4EDE90h, LoadCreatures,          TCall; загрузка параметров существ
       Hook 4EDE90h, LoadCreatures,          TCall; загрузка параметров существ
+      Hook 4FDF5Bh, SetupRandomDwellings,   TCall; перед настройкой случайных жилищ
       Hook 4FDF5Bh, SetupRandomDwellings,      TCall; перед настройкой случайных жилищ
-      Hook 74C7DDh, MapInstruction,          TCall; инструкция карты
       Hook 760F07h, SaveParam,              TJump; сохранение данных
       Hook 7614B3h, LoadParam,              TJump; загрузка данных
       Hook 5410FDh, MonsterRandomGeneration,      TJump; запрет из таблицы запрета
diff --git a/Typhon/Functions.asm b/Typhon/Functions.asm
index e13d02a..b5535bb 100644
--- a/Typhon/Functions.asm
+++ b/Typhon/Functions.asm
@@ -498,12 +498,7 @@ L006369BB:
        retn
endp

-proc MapInstruction
-; выполнение затёртого кода
-       push 1
-       mov eax, 72C8B1h
-       call eax
-       pop ecx
+proc OnBeforeErmInstructions uses esi edi ebx, Event
; 6977e8 - адрес оригинальной структуры дерева построек (8*44*9)
        stdcall LoadFile, TownsSetup_mop
        xchg ebx, eax
diff --git a/Typhon/Typhon.asm b/Typhon/Typhon.asm
index b59e894..261f524 100644
--- a/Typhon/Typhon.asm
+++ b/Typhon/Typhon.asm
@@ -215,10 +215,11 @@ section '.code' code readable executable

rd 500; для антивирусов

-_OnAfterWoG           db 'OnAfterWoG', 0
-_OnCustomDialogEvent  db 'OnCustomDialogEvent', 0
-_OnBeforeBattleAction db 'OnBeforeBattleAction', 0
-_OnAfterBattleAction  db 'OnAfterBattleAction', 0
+_OnAfterWoG              db 'OnAfterWoG', 0
+_OnCustomDialogEvent     db 'OnCustomDialogEvent', 0
+_OnBeforeBattleAction    db 'OnBeforeBattleAction', 0
+_OnAfterBattleAction     db 'OnAfterBattleAction', 0
+_OnBeforeErmInstructions db 'OnBeforeErmInstructions', 0

DLL_PROCESS_ATTACH = 1

@@ -228,10 +229,11 @@ proc TYPHON, hDll, Reason, Reserved
   ; только при подключении dll к процессу, не к потокам
   .if dword [Reason] = DLL_PROCESS_ATTACH
     ; регистрируем обработчики событий
-    stdcall [RegisterHandler], OnAfterWoG,           _OnAfterWoG
-    stdcall [RegisterHandler], OnCustomDialogEvent,  _OnCustomDialogEvent
-    stdcall [RegisterHandler], OnBeforeBattleAction, _OnBeforeBattleAction
-    stdcall [RegisterHandler], OnAfterBattleAction,  _OnAfterBattleAction
+    stdcall [RegisterHandler], OnAfterWoG,              _OnAfterWoG
+    stdcall [RegisterHandler], OnCustomDialogEvent,     _OnCustomDialogEvent
+    stdcall [RegisterHandler], OnBeforeBattleAction,    _OnBeforeBattleAction
+    stdcall [RegisterHandler], OnAfterBattleAction,     _OnAfterBattleAction
+    stdcall [RegisterHandler], OnBeforeErmInstructions, _OnBeforeErmInstructions
    
     mov dword [761381h], 39859587; Заглушить вог-функцию ResetMonTable,
     mov dword [761385h], 3271623302; мешающую редактору существ


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.03.2020 22:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #351

Скачать TyphonZ 2.7.2 для ЭРЫ 2.9+
Исходники
Обновление в виде готового мода исправляет баг загрузки скриптов script00.erm..script99.erm кодом WoG.
Пользователям рекомендуется заменить у себя файл typhonz.era


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.03.2020 22:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #352

Berserker, Should I also update Typhon? What files should I replace so I don't have to transfer all the content I made?
27.03.2020 22:42
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #353

Replace typhonz.era only. And please report any issues.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.03.2020 22:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #354

I'll inform you of any problem or bugs, but if there is a side effect I'll have to postpone the release of Third Upgrades or release that update with the previous core to avoid much bigger problems.
27.03.2020 22:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #355

I didn't check if MoP's code is executed, but if you start mod and everything works, then it should be ok.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.03.2020 23:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #356

I've given up so I need help please, I can't get external dwellings to be generated freely on a random map. I wrote the whole line correctly in zobjct, zaobjct and zeobjct, also in dwtable.txt, everything is correct because it works in map editor, but for some reason it does not generate in rmg. 112
11.04.2020 10:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #357

V_Maiko, did you add value of the object? I wanna say, that all wog objects are note placed on the map - they are replace original ones with wogify script.


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
11.04.2020 10:40
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #358

daemon_n, According to MOP, It's supposed to be generated freely in rmg, no need to replace anything or use scripts since Typhon's core allows you that possibility
11.04.2020 16:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #359

Has anyone else besides me checked to see if type 17 dwellings are generated in RMG with Typhon? I hope I'm not the only one because I'm really stuck and can't progress any further because Dwellings with Typhon are not generated in RMG, however adding with Map Editor works fine. I wish MOP was here to help me 112 ...
12.04.2020 09:42
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #360

V_Maiko, nope, sorry.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
12.04.2020 17:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group