Озвучку объектов карты нельзя менять при удалении объектов с карты, когда сама озвучка ещё не инициализирована. Т.е. перед инструкцией карты должна включаться заглушка Игрика, а перед показом карты - выключаться.
(08.09.2021 21:22)Archer30 Wrote: From these data it's easy to conclude the OB:C value for Pyramid,
1. Difference between before and after visiting: 7615
2. Difference between two spell IDs: 8192
Think I'm able to make a function for changing Pyramid spell and visitng status now
If I want to push a pyramid or other wog object to be visited by AI, I only need to change the OB:C value to one of the unvisited value on AI's turn, and change it back to the orignal value on human's. That sounds a bit inefficient though...
Лет 10 назад как всё было разобрано, докуметировано и даже используется в MoP и ERA+:
Quote:ТИП 63. ПИРАМИДА
БИТ 0: ЕСТЬ ЛИ СТРАЖИ — PM:V.
БИТЫ 1-4 ИГНОРИРУЮТСЯ И ОБЫЧНО ЗАПОЛНЕНЫ.
БИТЫ 5-12: КАКИМИ ИГРОКАМИ ПОСЕЩЕНО (ПОБИТНО, ФОРМАТ E) — PM:P.
БИТЫ 13-20: НОМЕР ЗАКЛИНАНИЯ (0..255) — PM:S.
БИТЫ 21-31 ИГНОРИРУЮТСЯ И ОБЫЧНО ЗАПОЛНЕНЫ.