Current time: 29.11.2024, 10:14 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3946

Valery, that would be from 1 to 101, same deal. R adds generated number to existing value (which is why you have S before it). The range is controlled by what you pass to R: it generates a number from 0 inclusive to its argument inclusive. So if you write R100, possible values would be first 100 natural numbers (1..100) plus number 0, totaling 101 possible values (one more than what you passed to R). Thus R99 would give 100 possible values.

Conditions are correct in both cases, there are 5 numbers satisfying them. Although I feel you wanted 5% chance of success and not 5% chance of failure.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
11.04.2016 23:58
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3947

yeah completely messed it, inattention. I figured it was wrong when I saw in game almost every stack giving me one artefact, had the cornucopia after ~10 battles 36

Fixed to

!!VRy1:S0 R99;
!!FU&y1<95:E; 5% chance to get one
(This post was last modified: 12.04.2016 00:07 by Valery.)
12.04.2016 00:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #3948

(11.04.2016 13:03)M.A.K.C. Wrote:  
А разве так можно?!!
Акцио сорцы.. Rolleyes

(11.04.2016 21:05)Valery Wrote:  
correctly


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
13.04.2016 03:58
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3949

(13.04.2016 03:58)igrik Wrote:  
(11.04.2016 21:05)Valery Wrote:  
correctly
Нет. Не надо тут заниматься раздутием кода.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
13.04.2016 04:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
M.A.K.C. Offline

Posts: 472
Post: #3950

Вопрос, есть скрипт,
***************************************************
Сундук сокровищ-засада
***************************************************
!?OB101&999;
!!VRy1:S0R1;
!!FU&y1=0:E;
!!VRy-1:R120;Генерируем случайный номер монстра.
!!MA:Cy-1/6/?y-2;Считываем стоимость монстра.
!!VRy-3:S1000:y-2;Вычисляем количество монстров исходя из стоимости.
!!HE-1:Tv998/v999/v1000/y-1/y-3;Вызываем сражение с этими монстрами.

как я понимаю, если стоимость монстра меньше 1000 количество равно 0, картинка боя вызывается, и завершается победой (у противника нет войска)
можно ди сделать, что вместо этого у противника появляется 1 копейщик?


Все свежие обновления я выкладываю на своем сайте здесь.
14.04.2016 18:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #3951

(14.04.2016 18:56)M.A.K.C. Wrote:  как я понимаю, если стоимость монстра меньше 1000 количество равно 0, картинка боя вызывается, и завершается победой (у противника нет войска)
можно ди сделать, что вместо этого у противника появляется 1 копейщик?
Это просто некий условный коэффициент, основанный на стоимости одного монстра. Сделать 1 копейщика можно:


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
14.04.2016 20:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
M.A.K.C. Offline

Posts: 472
Post: #3952

(14.04.2016 20:00)igrik Wrote:  [quote='M.A.K.C.' pid='94269' dateline='1460642214']

спасибо!


Все свежие обновления я выкладываю на своем сайте здесь.
(This post was last modified: 14.04.2016 20:55 by M.A.K.C..)
14.04.2016 20:54
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3953

We have this function (author Mop?) which displays a custom DL only when holding mouse button:


Does anyone know a way to modify it to key press?
22.04.2016 13:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3954

Also I wonder how complicate would be to make such mod for Era (possible show creature orders on press key or something like that):

Find the speed order is not such hard, but then you must alternate with the battle sides, any idea how could be done? if I provide graphics ready, someone willing to take the challenge?
(This post was last modified: 22.04.2016 20:40 by Valery.)
22.04.2016 20:40
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #3955

Val, слишком сложно и муторно это делать на ERM. Сомневаюсь, что оно того стоит.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
22.04.2016 22:44
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3956

yeah first I thought all you need is calculate the speed then make the list, but then I realised you need to alternate battle sides. Bad
22.04.2016 23:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #3957

мне кажется, есть в Героях 3 такие моменты, когда не нужно давать игроку визуальную составляющую, чтобы он не "думал" а просто "видел".
и очерёдность хода как раз подпадает под такие моменты, имхо.
да, удобно, но ведь вся прелесть роста в игровом плане (мастерстве игры) и состоит в знаниях - кто там с какой скоростью и как просчитывать в уме свои ходы учитывая скорости отрядов.
А когда эту инфу просто видишь, ты не думаешь долгосрочно, а начинаешь механически реагировать на то, "кто там щас будет ходить?"
23.04.2016 13:04
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3958

Yeah sure, but we talk about wog here, where maps have scripted and custom creatures, then some maps have creatures dynamic stats, then experience ranks change the base speed, warlord banners can change it too, so instead of spending time clicking to see unusual speed not matching the original, it may help to have such load order, which is present in all Heroes games after the 4th btw.
(This post was last modified: 23.04.2016 14:38 by Valery.)
23.04.2016 13:23
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #3959

ах да, WoG-сумасшествие, я и забыл )))
тогда снимаю претензию )))
простите
23.04.2016 14:24
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3960

bugyboy, твоя претензия несостоятельна. Такое механическое действие не способствует тактическому мышлению, а наоборот тратит время.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
23.04.2016 20:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group