Current time: 22.11.2024, 20:21 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERM-Справочник v2.9+
» поддержка WoG3.58f / TE / ERA2 команд
Author Message
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #76

Algor, астрологи в шоке и сказать им ещё долго будет нечего...


(05.09.2014 00:49)Algor Wrote:  

мне вот стало интересно, а если местами поменять два вычисления...
будет ли y1=4 а y2=6 ??? я бы не удивился, в таком случае... хоть какая-то закономерность проявится :D
(This post was last modified: 05.09.2014 17:14 by Bes.)
05.09.2014 17:10
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #77

(05.09.2014 17:10)Bes Wrote:  мне вот стало интересно, а если местами поменять два вычисления...
будет ли y1=4 а y2=6 ???
Не будет. Фишка в том, что после "+i" другие "+" операции не выполняются (может и не только они, не проверял).

Небольшой ERM-трюк:


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
06.09.2014 00:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #78

Жесть, конечно. Нет слов, кто проверял ещё?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.09.2014 23:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Hawaiing Offline

Posts: 8
Post: #79

Hello.
I am confused about the following ERMS.
Is it a bug?
------------all goes well-----------------------
!?PI;
!!VRi:S16;
!!VRj:S8;
!!VRy1:Si-1;[y1=15]√
!!VRy2:Si&1;[y2=0]√
!!VRy3:Si|1;[y3=17]√
!!VRy4:Si*2;[y4=32]√
!!VRy5:Si:5;[y5=3]√
!!VRy6:Si+1;[y6=17]√
!!VRy7:Si-j;[y7=8]√
!!VRy8:Si+y1;[y8=31]√
!!VRy9:Sy1+i;[y9=32]√
!!VRy10:Si&y1;[y10=16]√
-----------something strange -----------------
!?PI;
!!VRi:S16;
!!VRj:S8;
!!VRy1:Si -1;[y1=16]×
!!VRy2:Si &1;[y2=0]√
!!VRy3:Si |1;[y3=17]√
!!VRy4:Si *2;[y4=32]√
!!VRy5:Si :5;[y5=3]√
!!VRy6:Si +1;[y6=16]×
! !VRy7:Si -j;[xxxx]×
! !VRy8:Si +y1;[xxxx]×
!!VRy9:Sy1 +i;[y9=32]√
!!VRy10:Si &y1;[y10=16]√
11.09.2014 12:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #80

(11.09.2014 12:41)Hawaiing Wrote:  Is it a bug?
Yes.

Berserker, ну вот и конкретика: не работают операции +- после операций с i если операции написаны через пробел %)


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
11.09.2014 13:37
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #81

Hawaiing, hi, seems like quick variables are mooded and do not go along with spaces. You'll have to either you reliable "y+" variables or removes spaces between commands.

Algor, тему может создать с актуальными багами ЕРМ? Забудется ведь. Да и новичкам будет полезно.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
11.09.2014 21:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #82

To be fixed in erm help:



Code:
!!MN trigger

M#1/$2/$3 - Change/check guards
   #1 - Number of slot (0...7)
   $2 - Monsters type (-1 means free slot). See Format C.
   $3 - Number of Monsters


0...7 should be 0...6.

Took me 1 hour of wtf is going because 7th (8th in that case) slot gave me gibberish values.
(This post was last modified: 12.09.2014 21:55 by Valery.)
12.09.2014 21:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #83

I don't know if this is known fact but someone asked me to create a hero with immune to dispel specialty and I found that you can replace the catapult by an artifact (in this case the sphere of permanence).

The catapult will still show and work in battle.
13.09.2014 00:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
k : / Offline

Posts: 328
Post: #84

Valery, there's a thing called 6th_slot.dll that does quite the same, but maybe the details differ…


Дɑтɑ, nодnucь.
13.09.2014 15:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #85

It is a known fact that the catapult in the hero screen is redundant. This is exploited by 6th slot plugin to add functional 6th miscellaneous slot.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
13.09.2014 15:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #86

Ah ok, I did hear about the 6th slot but didn't see any mod using it, so thought it was dead end.
13.09.2014 16:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #87

С этой штукой вообще проблема. Столкнулся при редактивании HoatkeysWT. Правильно решать так:
если этого не сделать, то баг проявляется после удаления монстра в городе


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
(This post was last modified: 14.09.2014 08:50 by igrik.)
14.09.2014 08:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #88

Может уже было, нашел опытным путем:

ERM Help Wrote:OW:O#1/#2/$
Установить/проверить номер активного героя в таблице героев. Вы можете получить номер героя, показанного в одном из 5 слотов.
    #1 – игрок (-1 – текущий)
    #2 – номер слота (0…4)
    $ – номер героя (-1 - нет героя, 0…155)
Этим синтаксисом можно только проверить или получить, но не установить.

Если #2 установить в -1, то в $ вернется номер выбранного в данный момент героя.
Решает проблему, когда герой после выбора еще не совершил ни одного действия и HE-1 ссылается на предыдущего героя.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
20.12.2014 01:04
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #89

А как же OW:A, которое работает всегда и независимо от прокрутки списка героев?


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.12.2014 00:00
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #90

Действие аналогично, просто в help'е для OW:O не расписан вариант с -1. Впрочем, как и для OW:N (города) с тремя параметрами. Но для OW:N есть вариант с двумя параметрами, возвращающий активный город. Для героев же почему-то задействовали новую букву (вариант с двумя параметрами не работает, проверил)...


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
21.12.2014 00:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group