Current time: 06.04.2025, 02:26 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA Scripts 1.46f
» Скриптпак/мод для ERA 2.9.12+
Author Message
slater777 Offline

Posts: 136
Post: #361

Quote: А ReMagic используется?
Речь, кстати, идет о WoG-опции "Грамотность", где герой каждую неделю пытается изучить заклинание? При помощи этой опции изучены запрещенные заклинания?
Да, установлен последний ReMagic. Да, изучены грамотностью.
02.10.2014 23:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #362

Практически на 100% уверен, что причина тут:
  1. ** function for scholar x1=scholar level
  2. !?FU7014;
  3. !!HEv7020:B0/?z700; [get hero's name]
  4. !!HEv7020:S7/?y2; [get hero's wisdom skill level]
  5. !!VRy3&x1=1:S57; [set basic scholar picture]
  6. !!VRy3&x1=2:S58; [set advanced scholar picture]
  7. !!VRy3&x1=3:S59; [set expert scholar picture]
  8. !!HEv7020:A2/0/?y7/?y8; [see if hero has a spell book]
  9. !!VRy6:S0 R99; [random roll for chance to learn spell]
  10. !!VRy6&x1=2:+10; [advanced bonus]
  11. !!VRy6&x1=3:+20; [expert bonus]
  12. !!VRv7027:S0; [loop counter]
  13. ** Algor: begin
  14. !!if&y8>0/y6>59:;
  15. !!VRv1:S-1;
  16. !!DO7015/0/69/1:Pv7020/y2/-1; [count number of avaliable spells in v1]
  17. !!if&v1>-1:;
  18. !!VRv1:-1;
  19. !!VRy10:S0 Rv1; [y10 - random avaliable spell]
  20. !!VRv1:S-1;
  21. !!DO7015/0/69/1:Pv7020/y2/y10; [learn y10 avaliable spell]
  22. !!en:;
  23. !!en:;
  24. !?FU7015; [x1 - hero, x2 - wisdom, x3 - learn spell(>=0)/count spells(=-1)]
  25. !!HEx1:Mx16/?y1; [y1=1 for known spell]
  26. !!UN:J0/x16/?y2; [y2=1 for banned spell]
  27. !!SSx16:L?y3; [y3 - spell level]
  28. !!VRy3:-x2; [y3<3 if spell can be learned (wisdom check)]
  29. !!if&y1=0/y2=0/y3<3:;
  30. !!VRv1:+1; [v1 - spell count]
  31. !!if&v1=x3:;
  32. !!HEx1:Mx16/1 O?y4; [learn slell, y4 - owner]
  33. !!OW:Iy4/?y5; [y5=0 for human player]
  34. !!IF&y5=0:Q2/9/x16/1/z148016; [message for human player]
  35. !!VRx16:S100; [exit cycle]
  36. !!en:;
  37. !!en:;
  38. ** Algor: end
Но вот никак не найду, где накосячил (видимо глаз замылен). В скрипте запрещенных заклинаний !!UN:J0/#/1; проставлено...


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
02.10.2014 23:38
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #363

Конечно не то, но нет?:
Quote:Этот запрет работает только для гильдий магов и пирамид..... Для святынь Магии запрет не работает, т.к. используются другие внутренние механизмы.

хотя тогда условие не должно было пройти черзе !!UN:J0/x16/?y2


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
03.10.2014 02:02
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Khadras Offline

Posts: 54
Post: #364

I like your mod very much. It is a important part of creating a complex Heroes game that you never bore of it. Thank you for your wonderfull work. Keep it like this for future and much ideas to implement!
17.10.2014 17:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #365

Khadras Wrote:ANd i see the dragon city option is buggy. When i build a town, after some turns an error appears with somethis written : CA! - not a castle. I don't know if appears because of my new castle or AI new castle.

This bug in "town treasuries", not in "dragon city" option. Fixed.
Tonight I'll upload a new version.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
05.11.2014 18:16
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #366



BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
05.11.2014 20:50
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5459
Post: #367

а цепочки то чем плохи?
06.11.2014 00:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #368

(06.11.2014 00:45)Bes Wrote:  а цепочки то чем плохи?
Где ты видишь слово "плохи"? Это из разряда "правил карты", опция в разделе ограничивающие. Появилась как продолжение этого обсуждения.
В сингле польза ее сомнительна (разве что придает некоторую долю хардкорности), имела бы смысл для мультика, но мультиплеерщики наверняка не примут. Однако обкатать идею стоило.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
06.11.2014 01:21
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Khadras Offline

Posts: 54
Post: #369

Any english translation?
06.11.2014 18:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #370

(06.11.2014 18:17)Khadras Wrote:  Any english translation?

Мои версии локализации (кхм, и не только мои, кстати) вызывают слишком много (заслуженных) негативных эмоций.
Поэтому если кто-то владеющий языком на достаточно хорошем уровне поможет, буду рад и благодарен. Googlish-версии выпускать больше не буду.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
06.11.2014 20:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Khadras Offline

Posts: 54
Post: #371

option 994 - call to arms.erm is not working properly for me. When i press 0 - 6 keys to call my army from outside owend dwelling it calls 2 groups of the same creature, one in the last right slot, and one in the first left slot of town, no matter i have just one external dwelling. For example, i have one dwarf external dwelling, and gives me 2 groups of 12 dwarfs when i press 2. And your call to arms script not put creatures on my own creatures of the same type.
11.11.2014 14:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #372

Сейчас не могу проверить (в больнице отдыхаю). Раньше у себя не наблюдал такой проблемы. Вы не используете слусайно другие скрипты/расширения, которые тоже используют кнопки 0-6? Очень похоже на быструю скупку войск.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
11.11.2014 19:53
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Khadras Offline

Posts: 54
Post: #373

(11.11.2014 19:53)Algor Wrote:  Сейчас не могу проверить (в больнице отдыхаю). Раньше у себя не наблюдал такой проблемы. Вы не используете слусайно другие скрипты/расширения, которые тоже используют кнопки 0-6? Очень похоже на быструю скупку войск.
I use until i found this problem bers pack script. But i disable call to arms script from bers pack and i try yours and in this way i found the problem.
12.11.2014 00:16
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Khadras Offline

Posts: 54
Post: #374

Any english translation? Is it planned a 1.15 version?
28.11.2014 18:44
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #375

If I get to it, yes.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
28.11.2014 18:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2025 MyBB Group