igrik
Posts: 2819
|
|
05.02.2024 14:58 |
|
igrik
Posts: 2819
|
Исправлен баг с умиранием командира после пропуска хода после загрузки сохранения. Плагин game bug fixes extended.dll обновлен.
(05.02.2024 14:34)major Wrote: Кстати, если речь зашла о багах, то есть еще баг полупрокаченного командира. При старте новой игры параметры командира сбрасываются неполностью.
Этот баг я не подтверждаю. Тут что-то в самой ERA+
game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
|
|
05.02.2024 18:38 |
|
XEPOMAHT
Posts: 2356
|
(05.02.2024 14:34)major Wrote: Кстати, если речь зашла о багах, то есть еще баг полупрокаченного командира. При старте новой игры параметры командира сбрасываются неполностью.
Установлена старая версия ERA+. Установите последнюю версию, где этот баг был исправлен (если не хотитесь обновляться, то в воговском коде выключайте функцию копирования структуры командира из бэкапа, которая портит расширенную структуру командира ЭРЫ+ после повторного запуска карты. Эта функция - очередной воговский кастыль, который поздно был выявлен и отключён).
PS: Фабрику можно было бы добавить 11-м городом, а Фордж переставить на 13-й, если бы был готовый програмный код для всех спецстроений и способностей монстров Фабрики. Т.к. Фордж - по прежнему бланковый город в ЭРЕ+.
|
|
05.02.2024 20:18 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
igrik, thanks.
Here I'd like to report a problem of !!SN:R command gets buggy with HD mod's loading during the battle feature.
Loading from a battle could break the functionality of SN:R for spell animations, making it invalid.
Steps to reproduce:
- Start a new game
- Save game
- Start a fight
- Run any script to check if SN:R for spell animation is working. Here's mine:
If you press 4 or 5, the animation of Inferno or Fire Ball would be played on stack #0.
- Load the save game during the battle (HD mod feature) or Replay the battle
- Start a fight and find 4 and 5 plays only one animation. SN:R no longer works.
- Start a new map, issue persists. Only restarting the game instance would resolve.
Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 06.02.2024 17:05 by Archer30.)
|
|
05.02.2024 20:31 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
Quote:Did you try to enter main menu and start new game AFTER a bug and check, whether the bug still persists or not?
It persists. Only restarting the game instance could fix.
Well, any workaround for "Playing a custom animation on multiple stacks simultaneously"?
Edit:
Using BattleReplay results in the same problem. The issue is exactly the same as using HD mod loading save game from battle.
Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 06.02.2024 15:56 by Archer30.)
|
|
06.02.2024 04:45 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
06.02.2024 17:24 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
Quote:The remaining question is about safe trigger to play first battle animation?
yeah that's one of them.
In fact, I feel like any screen animation/screen update (SN:D) is not safe before OnBattleRound&v997=0. I experienced updating the screen OnBattleRound&v997=0 and the game crashed with a low chance.
Note that replaying battle also ruins SN:R for spell animation, should that be fixed in battlereplay plugin?
Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
|
|
06.02.2024 17:31 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
|
06.02.2024 22:44 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
07.02.2024 03:08 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
|
07.02.2024 03:26 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
07.02.2024 03:53 |
|