Current time: 23.03.2024, 15:57 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA III
Author Message
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #2041

Berserker, is it correct that png for SN:R won't work if it's put in zip?
Quote:[+] Added support for separate DEF PNG frames redirections.
    Command template: SN:R^defname.def:groupIndex_frameIndex.png^/^new path to png, relative to root directory.png^.
    Prefer to use single backslashes as path separators in order to avoid "a\test.png" and "a/test.png" to be loaded and cached as different images.

    Example:
    !!SN:R^cefres.def:1_0.png^/^Data\Defs\cefres.def\5_6.png^;

My v1 returned 1, however, the code only works when I put my png to the root folder

Also SN:R for png requires the original png to be existing, it cannot be just def, right?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 06.06.2022 13:04 by Archer30.)
06.06.2022 12:40
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2042

As far as I see, dlg_npc2.def:0_86.png should exist at least in zip in order redirection to be performed. I can fix it, I suppose.

Try this dll: https://dropmefiles.com/0WVDA


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.06.2022 20:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #2043

Berserker, thanks! The fix is valid, now I can get rid of the original frames! 132

Btw the first question, I can't make it to work. My png's placed in
Code:
Mods\[my mod]\Data\wog scripts.zip - Data\Pcx\WS\mirror2d.png
It's detected by SN:F^PcxPngExists^/^mirror2d.pcx^ as my code shown above, but SN:R just failed.
At the moment only this works for me
Code:
Mods\[my mod]\mirror2d.png


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 06.06.2022 20:18 by Archer30.)
06.06.2022 20:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2044

Could you make a simpe test mod for me to debug?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
07.06.2022 18:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #2045

Berserker, yes.

Please check this one here
Download for png testing mod

- Run the mod and press "1" when you enter the adv map. It gives 5000 exp and also makes the icon of Fire Shield and Death Stare visible in the commander level up dialogue.
- Close the game, remove the pics in Mods\png SNR testing\ and check again these two icons. They should be different from the first step.
- Conclusion: pics in Mods\png SNR testing\\Data\png testing.zip\Data\Pcx\ cannot be loaded by SN:R, while they can be detected by !!SN:F^PcxPngExists^/^mirror2l.pcx^;


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 08.06.2022 01:56 by Archer30.)
08.06.2022 01:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #2046

Berserker, I wonder if it is new to you that MO:G could result in neutral stack size overflowed


With this code, the monster stack would be set to 4 (4100 - 4096), instead of a more reasonable number (4000?).
I belive it would be better if you can add a check before any MO:G execution. For example, correcting any number bigger than 4000 to 4000. What do you think? 102


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 02.07.2022 06:07 by Archer30.)
01.07.2022 15:01
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2047

I agree, that such check is necessary. Added to todo,thanks.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
01.07.2022 17:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Видомина Offline

Posts: 984
Post: #2048

Berserker, Не знаю daemon_n вам написал или нет (мог и забыть 96-copy ) по поводу метода Отзеркаливания боевых полей (ценой пары строчек кода было бы неплохо)
Идея превосходная - думаю нужно сразу делать в формате png и для сборки сделать оригинальные 8bit png а bmp сделать заглушками - чтобы не делать отдельно два скрипта на зеркала (bmp и png отдельно)

Пример зеркального поля боя (Click to View)

Вы писали что подобная функция есть, но для PCX ли она и если да как ей пользоваться?
Текущая версия: 3.8.9

[-] Исправлены проблемы с отрисовкой отражённых png-изображений. Спасибо helgtla за тест-моды и детализированные отчёты.

История изменений: (Click to Hide)
Код:
Version 3.8.9 (08/2021)
------------------------
[-] Fixed mirrored png pictures rendering issues.
------------------------
Подскажите пожалуйста как такое реализовать для сборки?
И ответ лучше писать сразу daemon_n


ERA HD Edition 0.5.4 :ENG / RU
Сooperative no bugs Yandex / Google

(This post was last modified: 12.08.2022 14:41 by Видомина.)
12.08.2022 14:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2049

Тут вряд ли помогу. Если функция отрисовки pcx вызвана игрой без параметра горизонтального зеркалирования, то Эра будет рисовать картинку «как есть».


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.08.2022 11:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Видомина Offline

Posts: 984
Post: #2050

Berserker, Спасибо вам за долгожданное обновление!
Ваш труд просто бесценен для сообщества 119 , с новым генератором чисел игра станет куда приятнее
С этим всегда были проблемы - теперь же генерация карт и выпадения урона будут куда приятнее! 132


ERA HD Edition 0.5.4 :ENG / RU
Сooperative no bugs Yandex / Google

05.09.2022 15:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2051

Пожалуйста Ab Твои работы не менее ценны 132


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.09.2022 17:40
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #2052

https://dropmefiles.com/I8ZtT

Быстрое исправление. Загрузка из боя (функция HD мода) больше не ломает события OnGameEnter/OnGameLeave.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.09.2022 18:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #2053

Спасибо за долгожданное обновление и вопрос:
как вызвать в плагине генерацию случайного числа этим новым методом xoroshiro128?
Геройская random (0x50C7C0) его будет использовать или нет?
06.09.2022 04:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4333
Post: #2054

wessonsm, 96-copy (Click to View)


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
06.09.2022 04:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #2055

daemon_n, здесь скорость тоже важна.
Я думаю, костыли в виде ExecErmCmd будут замедлять выполнение кода, там надо еще строку распарсить, это нехилая воговская функция такая.
Я обрадовался, когда увидел "xoroshiro", он значительно быстрее вихря Мерсенна должен быть по тестам, которые есть в сети.
(This post was last modified: 06.09.2022 05:08 by wessonsm.)
06.09.2022 05:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group