Current time: 23.03.2024, 16:58 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA III
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #211

daemon_n, активный/выделенный герой возвращается через OW:A.
Использовать -1 вместо номера героя не рекомендуется вообще. Это значение в ЕРМ, которое заполняют часть триггеров, активируемых героем. Часть, не все. Любые вложенные события его могут переписать. Потому делаем сразу !!HE-1:N?(hero:y) и далее уже пользуемся переменной. И да, до события !?HM, как видишь, -1 не работает. Это не баг.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.09.2020 17:16
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4333
Post: #212

Berserker, спасибо огромное - ты заставил рабоать скрипт верно!Dance3


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
06.09.2020 17:29
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3880
Post: #213

era iii changelog Wrote:Note, that similar OnBattleStackObtainsTurn event occurs when stack becomes active and is not related to regeneration phase at all.
    Normally OnBattleStackObtainsTurn occurs after OnBattleRegenerationPhase but may also be triggered manually by calling
    464F10 (THISCALL, ecx = CombatManager, Side 0..1, StackInd 0..21).

Мне надо при помощи ERM в произвольном месте кода передать активность нужному мне отряду. Фаза регенерации не нужна. Можно пример?


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
06.09.2020 18:28
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #214

Не проверял, но попробуй:


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.09.2020 18:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #215

(22.08.2020 18:49)Berserker Wrote:  Для будущей сборки от daemon_n обновление DLL:
https://dropmefiles.com/mVx0z
[-] Fixed bug: HE:P used to return unsigned 65535 instead of signed -1.
[-] Fixed bug: ERM compiler didn't process post-triggers.
[-] Fixed bug, causing SN:K with 3 parameters to return garbage string instead of valid character.
нет упоминания об этом исправлении в основном changelog листе исталлятора. 141
надеюсь, просто забыл добавить текст, а само исправление уже включено?
07.09.2020 19:15
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #216

Bes, это исправление переименовано в более общее.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
07.09.2020 21:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #217

Berserker, в 1000 era - const.erm
Id первичных скиллов ты недозаполнил


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
08.09.2020 17:10
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #218

igrik, выше указал Алгор. Первички уже поправил. На днях 3.0.5 с исправлениями нужно выпустить.
За MON_LAST_WOG спасибо, исправил.

Когда сам пишешь, гораздо быстрее проблемы и недочёты обнаруживаются.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
08.09.2020 17:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #219

[+] Added exported functions for array sorting:
// Sorts given integer array in ascending order
procedure SortInt32 (Arr: pointer to array of integer; MinInd, MaxInd: integer); stdcall;
// Sorts given integer array in ascending order using custom ERM comparator function
procedure Erm_CustomStableSortInt32 (Arr: pointer to array of integer; MinInd, MaxInd: integer; ComparatorFuncId: integer; State: integer); stdcall;

The caller passes ID of ERM function, which will be used for items comparison. The function must return:
    - 0 if two values are equal;
    - positive number if the first value is greater than the second one (i.e. +1);
    - negative number if the first value is smaller, than the second one (i.e. -1).

The comparator function prototype is:
Function will always receive special 'State' argument, containing the value, you specified calling Erm_CustomStableSortInt32.
This value may hold array ID, some structure address or any other useful custom data.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
16.09.2020 04:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #220

Hi Berserker, There is a small issue with the bin patch skeleton transformer fix.

As I notice that it enables hydra family to be transformed into bone dragons, which is quite good, however it has some issues.
1. Hell Hydra is not included. It still turns into skeleton.
2. If this patch makes hydra transform into bone dragon, then maybe hydra should have dragon nature as well (boost by dragon spec)?
3. And maybe Slayer should be considered too? (although that requires text change)

My preference: 1# is necessary to fix, as it's purely a bug. 2# and 3# hmmm...leave it be maybe.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
18.09.2020 14:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #221

Archer30, I'm not original patch author, just included it in the first Era versions probably.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.09.2020 15:44
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #222

Oh, I see. Personally I don't think what this patch does makes sense to me in the first place. Maybe considering disable it by default?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
18.09.2020 15:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #223

я на выходных займусь, если никто не опередит, hell hydra и сделаю новый skeleton transformer fix.bin Sorry
18.09.2020 16:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #224

That will do too 96-copy Thanks Bes


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
18.09.2020 16:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #225

SKELETON TRANSFORMER FIX.BIN
Code:
; CREATURE XX TRANSFORMING TO YY
;
; 157 to 68
7C3F74 44
;
; 196 to 196
7C4010 C4
19.09.2020 04:33
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group