Current time: 22.11.2024, 21:24 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Мод «Расширенные Жилища»
» Инструмент для всех и каждого!
Author Message
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #16

С подтверждением вопрос решил, осталось с количеством нанимаемых...
Странно, что в OnRecruitDlgRecalc есть только цена, ни суммы ни количества нет Bad


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
29.02.2020 10:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #17

Ладно, а если зайти чрез жопу с другой стороны:
у меня есть номер диалога y1 и номер элемента-текстового поля y2, как мне получить текущий текст в в этом поле?
Синтаксис получения значения !!DLy1:Ay2/3/?z3; не работает


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
29.02.2020 11:24
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #18

Можно и не совсем через заднее место

Но данный код работает для ВСЕХ! игровых диалогов покупки монстров.

Но лучше бы такой хук добавить в саму эру:
!!RD:B?[тип]/?[кол-во];


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
29.02.2020 12:46
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #19

Спасибо!
Добавить в Эру действительно стоит, !!RD:B решил бы все проблемы с рекрут-диалогом.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
29.02.2020 14:38
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #20

Решит вопрос и возможность получения текущего выбранного и максимального числа монстров. А обработку кнопки покупки через событие щелчка можно оставить.
Я закруглялся с !!RD, хотя хотел добавить этот функционал ещё раньше.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
29.02.2020 20:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #21

Максимальное число и так можно получить из параметров жилища/замка. Не хватает только текущего покупаемого числа.

И да, очень важное замечание:
Quote:Но данный код работает для ВСЕХ! игровых диалогов покупки монстров.

Сейчас для скупки существ через диалог массового найма в городе (который просто мастхэвный) каких-либо средств управления просто нет.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
01.03.2020 00:31
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #22

Algor, получить точно нельзя. Диалог может быть настроен как угодно и вызван откуда угодно, предположений быть не может. Нужны актуальные значения прямо из диалога. Имхо.
--------
Естественно, нет. И универсального быть просто не может. !!RD — просто диалог, который и вообще вручную на !!DL сделать можно. Может у тебя разрешена бесконечная покупка отрядов при спец. шелчке на строении. Как такое учитывать и зачем? Задача кнопки макс. скупки проста: скупить обычное население жилищ. Если будет поддерживаться мод Extended Dwellings, то там есть функции для получения настроек по каждому слоту. Можно, соответственно, написать сложный скрипт с его учётом.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
01.03.2020 00:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #23

(01.03.2020 00:45)Berserker Wrote:  Algor, получить точно нельзя.
Ок, будет возможность получения максимума прямо из диалога покупки - я только за.

Если что, мне совершенно не горит. Это из разряда экспериментов "на будущее".


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
01.03.2020 00:48
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #24

I understand that it is still an experimental project, but I would like to know if in the future you can create an interface for dummies to be able to use the mod without any problem, an interface like the one that MOP has with Towns Editor.
03.03.2020 07:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #25

Not by me, sorry. But propose an example like: I want to have 3 red dragons as alternative for 100 master-gremlins in dwelling 1 of Tower town. I will write 1-liner code and describe, what you can add yourself. You will need only Help\Erm Help 2.81\index.html and Tools\Erm_Editor_Sublime\sublime_text.exe.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
03.03.2020 16:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #26

Berserker, I have a problem that I always had in my mod and that I didn't want to say so as not to bother you if you are busy with more important things, it's about cerberus and dendroid dwellings, the third slots don't appear to select my third creatures in their respective dwellings, I already looked at my entire written line and everything will be correct, so I think it is a bug in the Extended Dwellings code
(This post was last modified: 12.08.2020 20:50 by V_Maiko.)
12.08.2020 20:49
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #27

Please, pack your latest TUM mod and Extended Dwellings mod and upload anywhere. I'll try to check.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
12.08.2020 21:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #28

You can use my most recent link to my mod, I haven't made any changes as of today and the problem remains the same
12.08.2020 21:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #29

Berserker, there is an incompatibility with this mod and HD mod. Since Baratorth is very active in the ERA community these days, it might be a good idea to raise the topic.

Issue:
The HD fast recruit dialogue always has the original unit no matter what's been set with this mod. For example, in The Tides of War for ERA by VMaiko,
Illithid is the alternative unit to Minotaur. Minotaur shouldn't be allowed to recruit in a town if Illithid is selected.
But it ends up with both available. Recruit Minotaur from the fast recruit dialogue and recruit Illithid from its dwelling. Balance is non-existent. 102


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 26.11.2020 14:32 by Archer30.)
26.11.2020 14:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #30

cthulhu fhtagn


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
26.11.2020 14:28
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group