Current time: 03.05.2024, 07:46 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
StasPV Offline

Posts: 118
Post: #3961

Вопрос по ресейверу CA:
Quote:B#/$
Настройка зданий города:
    # = 1 – построить здание $
    # = 2 – разрушить здание $
    # = 3 – проверить, построено ли здание $ (во флаг 1)
    # = 4 – разрешить для постройки здание $
    # = 5 – запретить для постройки здание $
    # = 6 – построить здание в городе, используя внутреннюю функцию
Шестая опция - улучшение первой, она позволяет строить многоуровневые здания (гильдия магов, к примеру) без ошибок.


Если я хочу проверить построено ли здание, где мне считать этот флаг 1, чтоб использовать дальше условие?
24.04.2016 11:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3962

Сразу после команды. Этот флаг лучше надолго не оставлять, он много где используется как временный.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
24.04.2016 12:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
StasPV Offline

Posts: 118
Post: #3963

(24.04.2016 12:41)gamecreator Wrote:  Сразу после команды. Этот флаг лучше надолго не оставлять, он много где используется как временный.

Спасибо, разобрался, получается сразу можно пользоваться !!FU&-1:E;

И еще вопрос, я использую тригер !?OB98/5; который срабатывает при посещении города Темницы, есть ли возможность получить в переменные координаты этого города? Чет в описании !!ОВ не нашел подобного, там уже сразу используются координаты

EDIT я затупил, все есть в справке:
Quote:Вы также можете получить координаты объекта без их указания, т.к. при посещении любого объекта его координаты заносятся в v998, v999, v1000 соответственно как X Y L.
(This post was last modified: 24.04.2016 13:11 by StasPV.)
24.04.2016 13:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
M.A.K.C. Offline

Posts: 472
Post: #3964

Вопрос к знатокам, можно ли в эра подключить ещё один город?
Как? Есть ли ссылки на моды?
Можно ли приписать к одному жилищу (новому) несколько разных монстров?


Все свежие обновления я выкладываю на своем сайте здесь.
27.04.2016 00:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #3965

нет
нет
да


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
27.04.2016 02:03
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3966

(22.04.2016 13:32)Valery Wrote:  We have this function (author Mop?) which displays a custom DL only when holding mouse button:


Does anyone know a way to modify it to key press?

yes, no, any answer from wizards? 115
27.04.2016 02:34
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #3967

Quote:author Mop?

author GrayFace.
I will try to see if I can do something.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
27.04.2016 13:52
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3968

Ah yes Grayface, sorry. That script is great for showing spells a creature has applied, but with mouse on we risk to attack it instead of displaying custom DL, thanks for looking into.

If you need to test it, Advanced Battle hints mod uses such dialogue.
(This post was last modified: 27.04.2016 14:21 by Valery.)
27.04.2016 14:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #3969

Why not this way? With mouse is more convenient.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
27.04.2016 15:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3970

very good idea! Thanks 132
(This post was last modified: 27.04.2016 16:18 by Valery.)
27.04.2016 16:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3971

Does any know how to add fearless ability (immune to fear) but not with !!EA lines? I see sharpshooters have it but no experience line about. I want it for titans, if need ID. Thanks.
30.04.2016 22:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3972

Something like this (untested):
You can make any creature fearless or remove this property from wog creatures by adding more "if" blocks.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
01.05.2016 13:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3973

Thanks, will test it. It needs hooker plugin ON, right? Because I see it is OFF by default upon installation.
(This post was last modified: 01.05.2016 17:24 by Valery.)
01.05.2016 17:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3974

Yes, it must be enabled.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
01.05.2016 20:06
Find all posts by this user Quote this message in a reply
fatsawhorse Offline

Posts: 1013
Post: #3975

Подскажите пожалуйста, где в хэлпе можно почитать или даже лучше отыскать какой-либо ресейвер с характерной командой, который позволит изменить мне стоимость заклинания.. Я хотел бы сделать стоимость вызова элементов воды = 1800 очков маны и вызов элементов огня = 1500, но при этом ещё хочется задать своё кол-во вызванных монстров.. Как это всё можно организовать.. Я нигде почему-то не могу отыскать ответ..
(This post was last modified: 03.05.2016 15:52 by fatsawhorse.)
03.05.2016 15:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group