Current time: 23.11.2024, 03:26 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
feanor Offline

Posts: 624
Post: #3976

!!SS
03.05.2016 17:54
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3977

(01.05.2016 13:52)gamecreator Wrote:  Something like this (untested)


I get instant crash as soon as it tries to block fear. it displays this in crash report:

!!SN:X?y1/0; skip wog function
!!FU:E;
!!en;
!!SN:X?y1/1; return to wog function
04.05.2016 16:58
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #3978

Valery, change to


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
04.05.2016 17:28
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
M.A.K.C. Offline

Posts: 472
Post: #3979

Попробую сюда, если кто в теме, подскажите.
Такая ситуация, собираю мод (да, еще один) увеличивающий количество существ до 303 (пока хватает).
Возникла такая неприятная ситуация, использую amethyst.dll и у существ перестают работать заклинания (сообщение 4220)
с чем это связано?
К слову, если использую старую версию (old_amethyst), то заклинания накладываются, но появляются ошибки при использовании более свежих скриптов эры. (phoenix.erm)


Все свежие обновления я выкладываю на своем сайте здесь.
(This post was last modified: 04.05.2016 17:43 by M.A.K.C..)
04.05.2016 17:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3980

igrik, thanks)
(This post was last modified: 04.05.2016 20:38 by Valery.)
04.05.2016 20:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3981

(04.05.2016 17:28)igrik Wrote:  Valery, change to
Аааа. Дошло в чём дело. Я перепутал адрес возврата от erm_hooker с настоящим адресом возврата из функции.
Но лично я бы так исправлять не стал. Тогда лучше уж перехватывать управление сразу после вызова функции (в 0x464949) и выполнять затёртый код всегда, а не полагаться на особенности реализации SetHook:
Valery, this is a safer variant.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
04.05.2016 23:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3982

igrik's code works fine, no crash for entire battle. The last one you posted has same problem as before, crash as soon as fear strikes in.
(This post was last modified: 05.05.2016 01:55 by Valery.)
05.05.2016 01:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #3983

Oops, missed the address by two bytes. This is what happens when I don't verify stuff. Fixed my previous message.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
05.05.2016 03:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3984

Now ok, thanks.
05.05.2016 05:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
fatsawhorse Offline

Posts: 1022
Post: #3985

Спасибо feanor

Quote:!!SS
- Я забыл про полную версию хэлпа и по умолчанию пользуюсь сокращённой, а в полной оказывается всё есть
(This post was last modified: 05.05.2016 19:06 by fatsawhorse.)
05.05.2016 19:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
feanor Offline

Posts: 624
Post: #3986

(04.05.2016 17:43)M.A.K.C. Wrote:  Попробую сюда, если кто в теме, подскажите.
Такая ситуация, собираю мод (да, еще один) увеличивающий количество существ до 303 (пока хватает).
Возникла такая неприятная ситуация, использую amethyst.dll и у существ перестают работать заклинания (сообщение 4220)
с чем это связано?
К слову, если использую старую версию (old_amethyst), то заклинания накладываются, но появляются ошибки при использовании более свежих скриптов эры. (phoenix.erm)
C тем, что таблицы переносятся, а их правка, вообще-то, вынесена в конфиги.
05.05.2016 19:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
fatsawhorse Offline

Posts: 1022
Post: #3987

Ресейвер !!SS не сработал, так как есть какое-то ограничение по ТЕ ? Я в недоумении... Недаром не было этого ресейвера в упрощённой версии - видимо он там и не нужен... Жаль, а как хотелось добавить хотя бы кол-во маны к заклинанию...
05.05.2016 20:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #3988

fatsawhorse, до сих пор не перешел на Эру и сидишь на 3.58f?
Если так, то ты редкостный мазохист да, !!SS работать не будет.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
05.05.2016 22:38
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
fatsawhorse Offline

Posts: 1022
Post: #3989

Quote:fatsawhorse, до сих пор не перешел на Эру и сидишь на 3.58f?
Если так, то ты редкостный мазохист да, !!SS работать не будет.
- спасибо за информацию.. Sm
07.05.2016 16:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #3990

I have a question: was playing some map with A LOT of hidden events, using safe sod mod then I got tired to save each step because of hidden events. So I figured out an option for SoD mod to show events:

This is done by replacing mithril mine graphic with the event graphics -as wog graphics will not be used with safe sod. So far so good, is passable and ok. BUT now:

Is there any idea on how this graphic can be deleted once the event was triggered? As the square has no yellow trigger I can't delete it with UN:O. Then type 26 (event) is not recognized by erm -we can only place it, debug doesn't work so how to get if hero steps in or away an event whose position is not known in advance?! Thanks for suggestions.
(This post was last modified: 08.05.2016 02:56 by Valery.)
08.05.2016 01:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group