Berserker
Posts: 16657
|
|
22.04.2015 22:22 |
|
Valery
Posts: 2196
|
1 thing to report: when start game, we get to options screen directly (new game, load game etc). Previously we had 3DO logo.
What about creating mod from 3.58 original scripts and make wog mod by default the wog revised one? Because 90% of erm errors reported come from original scripts. What is your opinion on this matter?
(This post was last modified: 23.04.2015 14:24 by Valery.)
|
|
23.04.2015 14:13 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
Valery, heroes3.ini, ShowIntro, afair.
Quote:What is your opinion on this matter?
Thought about it. Not an option. From the point of compatibility WoG Revised cannot replace WoG in the near future. Also there are some localization mods like Polish WoG and WoG Rus. WoG Revised is English only. So the solution is the following. Because everybody can make custom packs, you take Era 2.47 package, remove WoG, insert WoG Revised (or whatever you like) and we publish alternate packages for English community. WoG Revised can be at top of two.
Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
|
|
23.04.2015 19:57 |
|
Valery
Posts: 2196
|
Ah ok, I always forget compatibility with mods as Phoenix and such. No big problem then, it stays as it was. Releasing two packages is same as having wog and wog revised, so not worth IMO.
I have another question: sod mod resets all (almost) wog graphics sop it matches vanilla game, but I still have this Jeddite hero with town demolition speciality. Does anyone know how to reset this hero to original Jeddite?
(This post was last modified: 23.04.2015 20:20 by Valery.)
|
|
23.04.2015 20:18 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
23.04.2015 21:38 |
|
Valery
Posts: 2196
|
But you said Phoenix needs original script, and PM is one of the major mods.
|
|
23.04.2015 22:02 |
|
gamecreator
Posts: 7107
|
|
23.04.2015 22:05 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
23.04.2015 22:41 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
23.04.2015 23:31 |
|
Valery
Posts: 2196
|
That's a nice alternative, at least for the english version. Will save a lot of time about "please install wog revised you dumb". )
(23.04.2015 22:05)gamecreator Wrote: 79C3D8 FFFFFFFF
Would reset Nagash as well.
Thanks. Out of my competences as plugin
(This post was last modified: 24.04.2015 00:05 by Valery.)
|
|
24.04.2015 00:04 |
|
gamecreator
Posts: 7107
|
(24.04.2015 00:04)Valery Wrote: Out of my competences as plugin
Make following text file:
Code:
@echo off
"%~dp0\BinMagic.exe" ^
Cmd=ConvertPatch ^
SourcePatch=%1 ^
ResultPatch="%~dp0\%~n1.bin" ^
PatchFor=Memory ^
Optimize
Save it as Tools\BinMagic 1.0\binary.bat (you can overwrite existing file, it's useless). Make another text file with the patch (that string of hexadecimal numbers). Drag this file onto binary.bat. A patch would appear in Tools\Bin Magic 1.0 folder under the same name.
When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
|
|
24.04.2015 00:35 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
24.04.2015 01:06 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
Era 2.47 alpha 1 dll
(На GitHub появилась ветка "2.4X")
Можно пробовать тем, у кого стоит 2.46. Игру нужно начать заново, формат сохранений изменился.
Code:
[*] Улучшена стабильность работы !!PO, исправлены ошибки.
[*] ExecErmCmd позволяет передавать строки со множеством команд, разделённых «;» и не завершать последнюю команду точкой с запятой.
[+] Изменение MF:F корректно отображается в журнале боя (включая урон рва, башен, огненного щита и др.)
[+] Добавлена возможность глобального и локального перенаправления MP3 мелодий. Просто укажите имя файла с расширением mp3 в качестве ресурса или маску *.mp3 для перенаправления всех композиций.
[+] Добавлена возможность глобального перенаправления ресурсов через конфигурационные файлы JSON.
Data\Redirections\*.json
Формат:
{
"старый ресурс": "новый ресурс",
"старый ресурс": "новый ресурс"...
}
Папка Data\Redirections\Missing\*.json.
Работает схожим образом, но перенаправления работают для отсутствующих ресурсов.
Например, можно удалить из Вога новые z*-картинки и перенаправить их на оригинальные с названиями без префиксов. Или предусмотреть безопасную альтернативу используемым ресурсам, если ваш мод зависит от кого-либо графического мода.
[+] Добавлены события OnGameEnter (77015) и OnGameLeave (77016). Первое возникает, когда игра начата или загружена и пользователь получает управление курсором. Второе возникает, когда пользователь выходит из текущей игры в главное меню или завершает игру вообще.
Эту пару удобно использовать, чтобы устанавливать UN:C хаки, специфичные для карты или мода, и убирать их при выходе.
Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
|
|
24.04.2015 02:50 |
|
Valery
Posts: 2196
|
(24.04.2015 00:35)gamecreator Wrote: Save it as Tools\BinMagic 1.0\binary.bat
Great, thanks for taking the time to explain. I uploaded the patch at wakeofgods.org. Tested and it works.
(24.04.2015 02:50)Berserker Wrote: Era 2.47 alpha 1 dll
(На GitHub появилась ветка "2.4X")
I have it already or you modified in last 2-3 days?
(This post was last modified: 24.04.2015 10:40 by Valery.)
|
|
24.04.2015 10:38 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
24.04.2015 15:39 |
|