Current time: 14.04.2025, 01:00 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Тюрьмы героев. Общая тема
» Prison&Hero - all question about it..
Author Message
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #76

Well you can replace prisons with everything, the only problem is that your script deals only with 10% of the problem. You still need to fix heroes stats, skills, levels, tavern availability.

Btw, mod reuploaded, big bug found on HC: I forgot to ignore owned heroes when AI turn timer, grrrr. Fixed.
(This post was last modified: 07.09.2014 10:12 by Valery.)
07.09.2014 09:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #77

No, I was talking about windmils esthetics.
08.09.2014 07:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #78

а командиры. забыли про командиров. они не обнуляются


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
08.09.2014 13:16
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #79

131

Ok, will look into.
08.09.2014 14:00
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #80

Reloaded same link. Fixed commanders by disabling them first, then enable on day 1 (if player selected the option)

  1. !#DO9643278/0/155/1:P; store Heroes skills
  2. !#UN:P3/?y1; check if commanders are enabled *Added
  3. !#UN:P3/1; disable them in both cases *Added
  4. !#SN&y1=1:W^Com_disabled^/99; store player option *Added
  5. !#TM2:S1/999/1/255;
  6. [...]
  7. !!DO32456133/0/155/1:P; run all heroes to fix prisoners levels
  8. !!SN:W^Com_disabled^/?y3; commanders enabled? *Added
  9. !!UN&y2=1/y3<99:P3/0; enable commanders on day 1 if commanders enabled *Added
(This post was last modified: 08.09.2014 14:22 by Valery.)
08.09.2014 14:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
slater777 Offline

Posts: 136
Post: #81

Решил потестить мод, вот результаты:
Image: image.png
Image: image.png
Image: image.png
Лвл командира сбросился, а лвл героя нет.
08.09.2014 15:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #82

What is the problem? Why that hero is level 10 on day 1?
(This post was last modified: 08.09.2014 17:04 by Valery.)
08.09.2014 16:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #83

у меня вс обнулением героев всё нормально.
Но вот с обнулением командиров проблема. У обнуленного героя опыт командира при получении уровня уходит в минус на 20-30. с чем связано не знаю, но думаю решение можно придумать типа такого

  1. ...
  2. !!SN:W^HERO3-U_%X16^/?y6;
  3. !!HEx16:Gy6;
  4. ; коммандиры [added]
  5. !!UN:P3/?y46 P6/?y47;
  6. !!FU&y46<>1/y47<>1:E;
  7. !!COx16:X2/1;
  8. !!VRy48:S0 R99;
  9. !!COx16:X0/?y49;
  10. !!VRv49:+y48;
  11. !!COx16:X1/y49;


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
(This post was last modified: 08.09.2014 18:46 by igrik.)
08.09.2014 17:20
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #84

I think is better to store commanders skills, level and experience as well. If player selects "hero start at 5th level", the commanders from tavern heroes start at level 1 with previous script.

Btw, there is a typo in your example: v49->y49.
(This post was last modified: 09.09.2014 10:43 by Valery.)
08.09.2014 17:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
slater777 Offline

Posts: 136
Post: #85

Убежал героем с поля битвы, нанимаю его и в таверне и...вуаля! он 1лвл, со стандартными скиллами. это баг или так и должно быть? P.s. включен скрипт из Era Scripts "Hardcore-герои" (может быть он как-то влияет)
02.10.2014 19:23
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #86

Отключение ТЮРЕМ (скачать)
Файл класть в папку "EraPlugins\AfterWoG" любого активного мода.

Это bin файл, позволяющий отключать генерацию тюрем на случайных картах.

Одно уточнение: я оставил генерацию тюрем только с героями 1 уровня. Тюрьмы с героями 5, 15, 30 уровней вырезаны.
Еще раз: данная фича работает только для случайных карт, поэтому за авторские карты можно не беспокоиться.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
02.10.2014 20:11
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2025 MyBB Group