Current time: 25.11.2024, 11:01 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA III
Author Message
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #1756

Berserker, да, пока разбираюсь с тем, что есть - видимо, что всё работает.

И всё же:

Я предлагал сделать функцию, что позволяет на лету менять кадры, размер и позицию кнопок.
Взял за основу DL(dlID):A(elID)/61 - установить ширину/int/0;
но высоту нельзя установить подобным образом, потому нашёл подобное из поста UN:C от igrik'a.

Начал проверять, но там встретил некоторые несостыковки - с ними разобрался - сейчас делаю ф-цию, чтобы была возможность управлять кнопкой, отсылая лишь ID и аргументы для параметров.

И хотел узнать, есть ли возможность добавить такое в EEF или прямо в era.dll Rolleyes


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
17.08.2021 04:56
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1757

(17.08.2021 04:43)Berserker Wrote:  I'm just tired to think of those two pines. Should I simply remove those defs?

Thats the trick, I can't find any of those 2 defs in wog.pac. Without wog, they are fine, when wog is enabled they are broken. I compared Zeobjts/Zobjts with the vanilla Objects.txt and the codes are identical so I am puzzled why it happens. I have no graphical mods installed.
(This post was last modified: 17.08.2021 06:26 by Valery.)
17.08.2021 06:25
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1758

daemon_n, если кнопка поддерживают сообщение изменения ширины, то дело решается, как ты указал, отсылкой сообщения #61. Если встроенной поддержки для высоты нет, то нужно найти элемент по ИД и изменить напрямую в его структуре поле ширины/высоты, при чём нужно проверить, что это def.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
17.08.2021 17:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #1759

Berserker, изменение ширины работает, да.
Высоты - нет, не нашёл ничего похожего. Но через un:c получилось изменить, получив структуру элемента.

Проверять, что это def, не нужно, так как работает на любой item: картинка, def, текстовое поле и тд. Для def проверять надо лишь : кадр, кадр при нажатии, кадр при отключении, закрывает ли диалог при нажатии.

И как проверить, def ли это?


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
17.08.2021 19:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1760

Получать адрес конструктора в виртуальной таблице (смещение +0 для адреса таблицы и +0 в самой таблице), Но ты прав, для любых элементов подойдёт, не нужно проверять.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.08.2021 00:25
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1761

Hi, Berserker, is it true that there is no side effect if we remove wogification options from the menu, as they do nothing anyway?
_____

A bug report here, looks like HE:F 1 is broken with Dragon Eye Ring. Values get from HE:F are incorrect

Is it true that...HE:F 1 is just using a table of arts to emulate the process of getting orignal primary skill values?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 21.08.2021 10:04 by Archer30.)
21.08.2021 03:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1762

Archer30, true.

True.

Code:
char ArtSkill[0x2D][4]={
  {3,3,3,6},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{2,0,​0,0},
  {3,0,0,0},{4,0,0,0},{5,0,0,0},{6,0,0,0},{12,-3,0,0},{0,2,0,0},{0,3,0,0},{0,4,0,0},
  {0,5,0,0},{0,6,0,0},{-3,12,0,0},{0,0,0,1},{0,0,0,2},{0,0,0,3},{0,0,0,4},{0,0,0,5},
  {0,0,-2,10},{0,0,1,0},{0,0,2,0},{0,0,3,0},{0,0,4,0},{0,0,5,0},{0,0,10,-2},{1,1,1,1},
  {2,2,2,2},{3,3,3,3},{4,4,4,4},{5,5,5,5},{6,6,6,6},{1,1,0,0},{2,2,0,0},{3,3,​0,0},
  {4,4,0,0},{0,0,1,1},{0,0,2,2},{0,0,3,3},{0,0,4,4}
};


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
21.08.2021 16:01
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1763

Berserker, thanks, then HE:F 1 looks super useless with mods that alters art stats Fie

Is there anywhere I can find the source of placing troop on tactics round with mouse clicks?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
21.08.2021 19:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1764

Right, useless. There is no universal way to get stats without arts (

Fast troops placement script was ported by me from Phoenix into WoG Revised mod and later Algor took it to Era Scripts mod. So check either WoG Revised or Era Scripts mod. Though the mod isreally outdated.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
21.08.2021 20:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1765

Berserker, thanks. The issue I reported about Dragon Eye Ring exisits in pure ERA. You might wanna take a look 4


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
21.08.2021 20:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1766

I need art ID, it's components ID, each component bonus, total artifact bonus, how much the result differs from what HE:F1 returns.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
21.08.2021 21:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1767



Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
21.08.2021 21:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1768

Aha, my mistake. Dragon Eye Ring is as a hero's equipment only when the WoG Script option Commander Artifact Boost is enabled.

With my code, I actually cannot get any result, the game crashes when I do the HE:F 1 check. For this I can't tell the difference now...

Debug

Not sure if anything can be done with the WoG script, as for all the commander artifact, it's only Dragon Eye Ring having the issue.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 21.08.2021 21:23 by Archer30.)
21.08.2021 21:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Online
Administrators

Posts: 16657
Post: #1769

With your code I get: 0 0 10 20, 0 0 10 20. Check plugins, altering artifacts like the one from feanor or majaczek.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
21.08.2021 21:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1770

Hmm, did you enable the option Enhanced Commander Artifact? Was the Dragon Eye Ring equipped?


Sadly, none of the art plugin was involved.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 21.08.2021 21:39 by Archer30.)
21.08.2021 21:27
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group