Current time: 24.11.2024, 22:24 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA III
Author Message
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #1516

Berserker, так этот плагин в составе любой сборки есть (кроме чистой) Ab


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
18.06.2021 11:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1517

Panda, в сборках плагин требует msvcrt90.dll, а у Хероманта без привязки должны быть.
В твоей сборке в моде GEM badluck.era именно с зависимостью от VC++ Redistributable 2009.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.06.2021 13:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #1518

Berserker, проверял по контрольным суммам, тот что лежит в моей сборке и в Эра Плюс - совпадают. 105
Я не припомню версии VC++ Redistributable 2009, с 2008 была сразу 2010. Unsure


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
18.06.2021 13:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1519

Значит 2010.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.06.2021 14:16
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #1520

(18.06.2021 13:32)Berserker Wrote:  в сборках плагин требует msvcrt90.dll, а у Хероманта без привязки должны быть.

Большинство плагинов Феанора требуют библиотеки С++ 2010. Такова уж прихоть Феанора. С исходниками можно пересобрать без лишних приблуд, но надо просить людей, обладающих майкрософтским платным компилятором, например Игрика.
(This post was last modified: 18.06.2021 14:55 by XEPOMAHT.)
18.06.2021 14:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1521

Berserker, great update, but I've got questions:

1. Are animated objects suppose to be in part of ERA now?
2. Looks like the new address of counting max creature ID is not compatible with any plugin with extended creature support, including Amethyst (Feanor and Majaczek), TyphonZ. Same result as the last one 102


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
18.06.2021 17:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1522

Archer30, I reuploaded package. But even old 1024 value was valid. It's the size of monsters table.

1) Could you write more details?

2)
Compare your function with the following:



Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.06.2021 17:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1523

Hi,

I saw you put wog - animated objects.pac, wog - animated trees.pac and wog - battle decorations.pac in Mods\WoG, wondering if they are left unexpectedly.

The function is the same, but the results returned were wrong.Try TyphonZ or TUM and you will see

For TUM it's only !!UN:C5509220/(UNC_INT)/?(result:y); available for now


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 18.06.2021 18:10 by Archer30.)
18.06.2021 18:07
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1524

Checked TyphonZ. Everything is right. And the previous address was right too. Typhon increases size of monsters table to 1000. The index of last creature is 999. Yes, they have dummy parameters and pikeman graphics, but it does not matter.

When some mod introduces fixed logical number of monsters (number of monsters with unique graphics and parameters), mod maker should override function result.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.06.2021 20:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1525

I see, that says those dummies in Typhon have to be removed in order to use the function correctly?

Perhaps in TUM, we add:
-1000 TUM.erm

Alternatively, just use constants like MON_LAST_TUM 102 That's the matter of the mod maker's preference anyway


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
18.06.2021 20:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #1526

Archer30, and where declare its?


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
18.06.2021 20:23
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1527

Archer30, nope, constant will be a wrong way, binded to exactly one mod. Function is universal way.

999 TUM.erm:


some universal script from other mod.erm


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.06.2021 20:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #1528

Berserker, я заметил странность: у меня в экране города есть анимированное здание с кадрами в формате png и полупрозрачностью. Когда анимация возвращается на первый кадр, места с полупрозрачностью становятся более светлыми, однако уже на следующем кадре это не так. То есть, происходит короткое подмигивание. Можно с этим что-то сделать?

P.S. Пример есть в опубликованном мной видео с экраном Бастиона - это труба рядом с Водяным колесом.


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
19.06.2021 01:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1529

Нужно проверять кадры png.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
19.06.2021 01:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #1530

Berserker, тысячу раз перепроверил, пробовал даже удалять кадры... В конце концов для контроля взял один из середины и раскопировал его - "подмигивание" осталось. Прислать Вам материалы?


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
19.06.2021 01:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group