Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: UN:C
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
UN:C для чайников FAQ:

1. Что делает команда?

2. Как менять процентные параметры %.


3. Не работают способы, указанные выше?
!?MF1 Trigger damage type:

I found this information on a Chinese Heroes forum and it is very helpful so I want to share it here.

When using the MF1 trigger it triggers for several other damage types which were probably not intended by the modder, most likely causing side effects or bugs. This can be prevented by specifying which damage type should be considered. Doing this is also helpful if only certain damage types should be modified, allowing for interesting scripts.

The following is directly copied from the forum and not my work, but it is enough to make you understand:

Then, we can detect the value of [028326c0] in the MF1 trigger, and basically determine the type of damage.
After a round of testing, the data obtained is as follows:

Damage Type Return Address:

Fireball damage 0043F960
Normal shooting 0043FA63 (4455011)‬
Range cloud damage 0043FD42
Ring damage 004400E4 (Strikes all Enemies around)
Fire Shield Damage 0044085D
Death gaze damage 00440E75
Lightning strike 0044104D
Acid attack damage 00441251
Normal melee damage 0044173E (4462398)
Dragon damage 0044178F
Arrow Tower Damage 00465964
Moat damage 00469A98
Death ripple damage? 005A106A

Calc with Hex in Deca

Example how to use it:


Full credits for this work should go to You know that you have (Google translated name)
   wakeofgods.com source
Бесследно убрать стек с поля боя:
Способности монстров:

Бонусы к приросту монстров от городских построек

Поправка от Raistlin


Шансы срабатывания способностей

Артефакты:
** Редактирование стандартных бонусов к атаке\защите\силе магии\знаниям от артефактов
** максимальное значение + 127/-128
Изменение типа охраны сокровищниц:
Параметры героев:
   Расстановка Войск, запускается триггером !?BF;
Ресурсы:

Стартовые ресурсы игрока человека
Стартовые ресурсы игрока комп

Мифрил:
Заклинания:
Функции:
Все опции игры:
Code:
SHOW_INTRO_OPT:             !!UN:C6919184/4/$;
MUSIC_VOLUME_OPT:           !!UN:C6916016/4/$;
SOUND_VOLUME_OPT:           !!UN:C6916020/4/$;
LAST_MUSIC_VOLUME_OPT:      !!UN:C6916024/4/$;
LAST_SOUND_VOLUME_OPT:      !!UN:C6916028/4/$;
WALK_SPEED_OPT:             !!UN:C6916012/4/$;
COMP_WALK_SPEED_OPT:        !!UN:C6916008/4/$;
SHOW_ROUTE_OPT:             !!UN:C6916036/4/$;
MOVE_REMINDER_OPT:          !!UN:C6916040/4/$;
QUICK_COMBAT_OPT:           !!UN:C6916044/4/$;
VIDEO_SUBTITLES_OPT:        !!UN:C6916048/4/$;
TOWN_OUTLINES_OPT:          !!UN:C6916052/4/$;
ANIMATE_SPELLBOOK_OPT:      !!UN:C6916056/4/$;
WINDOW_SCROLL_SPEED_OPT:    !!UN:C6916060/4/$;
BLACKOUT_COMPUTER_OPT:      !!UN:C6916064/4/$;
FIRST_TIME_OPT:             !!UN:C6919540/4/$;
TEST_DECOMP_OPT:            !!UN:C6919544/4/$;
TEST_READ_OPT:              !!UN:C6919548/4/$;
TEST_BLIT_OPT:              !!UN:C6919552/4/$;
BINK_VIDEO_OPT:             !!UN:C6916088/4/$;
UNIQUE_SYSTEM_ID_OPT:       !!UN:C6916152/это строка/$;
NETWORK_DEF_NAME_OPT:       !!UN:C6916199/это строка/$;
AUTOSAVE_OPT:               !!UN:C6916032/4/$;
SHOW_COMBAT_GRID_OPT:       !!UN:C6916108/4/$;
SHOW_COMBAT_MOUSE_HEX_OPT:  !!UN:C6916112/4/$;
COMBAT_SHADE_LEVEL_OPT:     !!UN:C6916116/4/$;
COMBAT_ARMY_INFO_LEVEL_OPT: !!UN:C6916120/4/$; информация об отряде (0 - нет, 1 - вся статистика, 2 - только заклинания)
COMBAT_AUTO_CREATURES_OPT:  !!UN:C6916068/4/$;
COMBAT_AUTO_SPELLS_OPT:     !!UN:C6916072/4/$;
COMBAT_CATAPULT_OPT:        !!UN:C6916076/4/$;
COMBAT_BALLISTA_OPT:        !!UN:C6916080/4/$;
COMBAT_FIRST_AID_TENT_OPT:  !!UN:C6916084/4/$;
COMBAT_SPEED_OPT:           !!UN:C6916156/4/$;
MAIN_GAME_SHOW_MENU_OPT:    !!UN:C6916092/4/$;
MAIN_GAME_X_OPT:            !!UN:C6916096/4/$;
MAIN_GAME_Y_OPT:            !!UN:C6916100/4/$;
MAIN_GAME_FULL_SCREEN_OPT:  !!UN:C6916104/4/$;
APP_PATH_OPT:               !!UN:C6915604/4/$;
CD_DRIVE_OPT:               !!UN:C6916232/4/$;
Замена озвучки и/или боевой анимации существ:
Работа с экраном города:

При замене анимации нужно также записать в память новое количество кадров:
Перемещение зданий:
Приоритет отображения:
P.S. Спасибо Феанору за адреса и объяснение!
Pages: 1 2 3 4
Reference URL's