Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Расширенный диалог повышения уровня героя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Хорошо. Давай я сразу его тебе сделаю в моде.
Igrik, here is my idea. I worked a bit on, so if you like, you can develop, if not, I will only use for local because I love your mod but want total control on level up.

BETA version

I changed mod name so it does not interfere with original. What I did:

1) Added full control over primary skills, so now you develop your hero 100% your wish.
2) I don't know how to work with the hook, so I manually remove the primary skill he gets before script
3) Did not scripted the OK button to be enabled only when player selects both bonuses yet, waited to know your opinion first.

Codes added:

thanks Valery, I'll add it

Quote:3. Did not scripted the OK button to be enabled only when player selects both bonuses yet, waited to know your opinion first.
Как по мне, то игрок обязательно должен выбрать вторичный навык.
А первичный я сделаю необязательным для клика: т.е если игрок захотел выбрать первичный навык, то пожалуйста. А если не выбрал, то навык будет выбираться случайно, как и задумано игрой
Sure, as you like. The hint text could show first what is the random skill stored, then if players clicks change to custom skill.
Еще один вариант обозначения уровня навыка: (Click to View)
I think a HP bar in that location is good. But no idea what graphics to use for. Dots or stars need to be designed into a HP bar, so it looks neat, IMO.
Agree with Val.
Cummulative primary skills acquiring with Era Script Rus 1.13 (Altered Bleeding Heroes option) for the same hero level up.
What about this? (Click to View)
Предлагаю использовать те штучки, на которых пишется численность стэков в бою.
Image: 7a48e93552da.png Красная – экспертный навык, желтая – продвинутый, зеленая – основной, фиолетовая – нет соответствующего навыка. Можно таким же образом на них плюсы написать, или bas/adv/exp.
Maybe red is better than purple for "skill not known"?

Red: not know
Blue: basic
Green: advanced
Yellow: Expert

I still think a HP bar is better. If player forgets what each color is for it can get confused. A HP bar shows exact progression, IMO.

another idea (Click to View)
спасибо конечно за предложения, но разве по навыку не видно на каком он уровне?... и если уже навык на эксперте & изучен, то иконка становится черно-белой.
Не сильно ли визуально перегружают окно такие контрасты?
Нет, она добавляет эстетики и азарта.
Может быть, так? (Click to View)
Мод почти закончен. Ссылка обновлена в первом сообщении.
Осталось:
1. То о чём говорит Valery. Лично я конечно не очень, но если народ за - то сделаю.
2. Помощь gamecreator'a по получению описания втор навыков.
Valery, проверь пожалуйста мод на всякие недочёты в английской версии (ничего не изменяя). Мод по задумке должен быть мультиязычным
Вроде всё...
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Reference URL's