Current time: 22.11.2024, 08:05 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Плагины. Обсуждение
» Plugins. Discussion & Questions
Author Message
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #436

Archer30, скажу честно, я сам не тестировал этот плагин (по крайней мере на корректность его работы и длительную игру на стабильность), я просто включил плагин, несколько раз запускал игру, потом минут 30 поиграл, убедившись что игра не крашит и не сыпит ошибками каждые 5 минут, и на этом всё. Поэтому плагин добавил в сборку, но он по умолчанию выключен. Времени у меня больше нет. Как говорил Берс, оставлю это дело на откуп энтузиастам 148


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
28.05.2021 18:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #437

Panda, а мой последний плагин ты добавил или не стал? Ab


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
29.05.2021 00:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2819
Post: #438

(21.05.2021 19:36)RoseKavalier Wrote:  @igrik
As we previously discussed, you can create your own custom format that inherits from an existing control, and do two modifications:
1- add a DlgItem* field (linkedItem) to link it with the control beneath it
2- modify the virtual table with your own by changing the ProcessMsg(H3Msg& msg) function (+08) with your own.
RoseKavalier, I struggled with this implementation. I didn't win. Still need help.
By the way I use in this plugin _H3API_

PHP Code:
// element that performs the action of another element (linkedItem)
    
struct H3DlgCustomControlItem : public H3DlgItem
    
{
    public:
        
H3DlgItemlinkedItem;

        
//INT32 ProcessMsg(H3Msg* msg) override // this doesn't work either: in "struct H3DlgItem { ... virtual INT32 ProcessMsg(H3Msg* msg); } "
        //{
        //    if (linkedItem)
        //        return  linkedItem->ProcessMsg(msg);
        //        // return THISCALL_2(int, (UINT)&this->linkedItem->vTable[2], this, &msg);
        //    return 2; // stop processing the current msg
        //    // return THISCALL_2(int, (UINT)&this->vTable[2], this, &msg); // call original message process
        //};

        
static int __fastcall CustomProcessMsg(H3DlgCustomControlItemcontrolint unusedH3Msgmsg)
        {
           if (
control->linkedItem// can add some more checks if needed
               
return THISCALL_2(int, (UINT)&control->linkedItem->vTable[2], control->linkedItemmsg);
           return 
2// stop processing the current msg
           // return THISCALL_2(int, /*insert_original_address*/, control, &msg); // call original message process
        
}

        
// constructor 
        
H3DlgCustomControlItem()
        {
            
DwordAt(&this->vTable[0] +0x8) = (int)H3DlgCustomControlItem::CustomProcessMsg;

        }

        static 
H3DlgCustomControlItemCreate(INT32 xINT32 yINT32 widthINT32 heightINT32 idH3DlgItemlinkedControl);
    }; 


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
29.05.2021 00:28
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #439

Raistlin, нет, не добавлял, тк на то время:
1. Не было стабильного кода плагина.
2. Димон задал правильный вопрос, и ответа на него на то время не было.
3. Не было времени для тестирования плагина, как функционала и корректности его работы, так и его стабильности.
Unsure


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
29.05.2021 00:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #440

Ясно. На данный момент:
1. Все стабильно.
2. Я проверил, проблемы нет, и ответ на вопрос уже дан.
3. Протестировал всеми способами, плагин работает.


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
29.05.2021 00:42
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #441

Raistlin, ок, спасибо, но тк в моем моде есть скрипт, который меняет поведение двери измерений для ИИ, это всё надо тестировать, времени у меня сейчас на это нет, как и на сборки. Unsure


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
29.05.2021 07:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #442

Когда будет, тогда будет - главное, что ты знаешь. Ab Спасибо! 132


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
29.05.2021 17:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #443

Hi igrik! A request from a mod maker for WoG Native Dialogs.

Is it possible to improve the behaviour of experience ability dialogue?

When try to disable the 6th ability of Archer

Without WND:
Image: sqwI46C.png

With WND:
Image: e8QmTOQ.png

Code:
ZVSE2
!#EA(MON_ARCHER):B6/0//////////////;

Difference:
1. When there is a vacancy in the experience ability list, the game without WND will display the rest of the abilities. However, with WND, the rest of the abilities would be hidden. Reduce Def. is hidden in this case.
2. Moving the cursor in the vacancy (red square) result in a crash with WND, while there is no crash without WND.

Currently, it is required to rearrange all the slots when disabling abilities, which requires much more script. Rolleyes

Could you help with this?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 13.06.2021 13:42 by Archer30.)
13.06.2021 12:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2819
Post: #444

Thanks. It will be fixed soon.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
13.06.2021 13:19
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #445

Не нашёл нужной темы.

igrik, предлагаю в багофиксы добавить отображение факта колдовства заклинаний "Берсерк", "Устранение преград", "Телепорт" и "Клон" в лог боя. Оказывается, это не попадает туда148

То же касается площадных заклинаний урона, если они не нанесли урон.

P.S: сообщение может быть дополнено, так как проверяю все заклинания всё проверил

Ну и совсем "крутой чит" получился бы, если было написано, какому именно целевому заклинанию сопротивлялся тот или иной юнит, хотя это уже на личное усмотрениеYes


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
14.06.2021 23:26
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #446

Thanks igrik Yes

I'd like to propose an idea of fixing the invi WoG Option save/load dialogue (with OpenGL enabled)

As I understand, it takes a lot of time to rewrite the explorer-like dialogue. How about using IF:D E style dialogue instead?

Image: HN4eU0s.png

The directory would be set to the root folder of ERA. A player can enter a name here, then name.dat from root would be saved/loaded. If nothing's entered, then the file name from wog.ini would be used.

Check the text "<Graphics.Mode> = 7" or "<Graphics.Mode> = 6" from ...\_HD3_Data\Settings\era.ini to get whether HD runs in OpenGL mode


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 16.06.2021 15:28 by Archer30.)
16.06.2021 04:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #447

Raistlin, hi!

Can I suggest for your plugin ArenaFix please?
It works great. But the part it restrains primary skills doesn't seem to be necessary when Prima is loaded.
A typical scenario is that after visitng any arena, the improved primary skill with 99+ would be reset to 99.

Could you make a compatible version with Prima please? Thank you 4


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 16.07.2021 05:22 by Archer30.)
15.07.2021 13:58
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #448

XEPOMAHT, I'm looking for help with two reports about the plugin Prima

1. Blue heroes with high primary skills froze on turn end
Astral and Solmyr. These two heroes are with 130+ primary skills, and for that reason, the game froze on blue's turn. The issue can be temporary resolved by reduing the primary skills of these two heroes.

2. Ciele reached 240+ primary skills in a sudden
Unfortunely, I can't find a particular event triggering this problem. The save game were retrieved from the player before and after the issue happend.
it's not the first time I hear about a hero suddenly gains massive primarmy skills in a sudden. Perhaps somethings happening with the code?4

Download save games + debug folders

Note: The savegame of the 2nd report requires TUM to load


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 04.08.2021 13:09 by Archer30.)
04.08.2021 13:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #449

(04.08.2021 13:03)Archer30 Wrote:  1. Blue heroes with high primary skills froze on turn end
Astral and Solmyr. These two heroes are with 130+ primary skills, and for that reason, the game froze on blue's turn. The issue can be temporary resolved by reduing the primary skills of these two heroes.

У меня сохранения от этой игры не загружаются, т.к. в ERA+ изменённый формат сохранений. Наберите чит гоусоло и проследите конкретное место в игре, на котором зависает игра.

(04.08.2021 13:03)Archer30 Wrote:  2. Ciele reached 240+ primary skills in a sudden
Unfortunely, I can't find a particular event triggering this problem. The save game were retrieved from the player before and after the issue happend.
it's not the first time I hear about a hero suddenly gains massive primarmy skills in a sudden. Perhaps somethings happening with the code?4

Код игры Прима не изменяет - фактически это бинарный патч. Меняются только сами ограничители первичных навыков и тип чтения со знакового на беззнаковое. У Вас используются неизвестные мне плагины, которые могут менять значения первичных навыков (например, Маячок в своей реализации комбо-артефактов меняет их как ему заблагорассудится, что может вызывать плохую совместимость с Примой).

Допустимый диапазон первичных навыков с плагином Прима = -16..+239. Если какой-нибудь скрипт или пользовательский артефакт из TUM опустит значение ниже минус 16, то оно автоматически уйдёт в плюс. Прима поддерживает только стандартные артефакты от SoD/ERA+, которыми нельзя опустить первичные навыки ниже минус 16.
(This post was last modified: 04.08.2021 14:20 by XEPOMAHT.)
04.08.2021 14:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #450

Quote:У меня сохранения от этой игры не загружаются, т.к. в ERA+ изменённый формат сохранений. Наберите чит гоусоло и проследите конкретное место в игре, на котором зависает игра.
That surprises me. The savegame works for clean ERA Rolleyes Does ERA+ and ERA now have different formats of save?
It's quite obvious. The save froze on blue. And after reducing prima skills of two heroes, issue resovled.

Quote:Допустимый диапазон первичных навыков с плагином Прима = -16..+239.
I completely get your idea of the supporting range of Prima. From the save game I have, I don't see any event results in -16 primary skills for a hero. I will try to collect more info on this Yes


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 06.08.2021 14:22 by Archer30.)
06.08.2021 14:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group