Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Звуки объектов на КП
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Hi, I want to know how to add a loop sound to an adventure map object via ERM in ERA 3. I think it would be possible, it would take the object ID and use the filename ^LOOPXXX.wav^ as variable stored somewhere in a file .snd of a mod, but I don't know how to do it. Ab
(04.07.2020 07:10)V_Maiko Wrote: [ -> ]Hi, I want to know how to add a loop sound to an adventure map object via ERM in ERA 3. I think it would be possible, it would take the object ID and use the filename ^LOOPXXX.wav^ as variable stored somewhere in a file .snd of a mod, but I don't know how to do it. Ab

Support new sounds loops - only in HoA and MoP. For ERA - may be in ERA+ in future.
Someone else who can give me an answer? Please, we are already in ERA 3 so do not disappoint me Ab Ab Ab
It seems silly to research that kind of thing, but I'm also created new adv objects or even more than Grossmaster, so I think it would fantastic for the game in an important way if new objects have loopsound in ERA 3, if I can't even do that, please, implement that event, because or else I will not be proud of ERA 3.

And XEPOMAHT, Instead of telling other people to use other mods like MOP or ERA+, should you support and look for possible solutions in ERA, not alternatives, remember those of new CBs? You told me it was only possible in ERA+, but then
wessonsm showed me a crude way to do it and then PerryR created a definitive script. So I recommend that if your only solution is to use MOP or ERA+, you better not help because nobody will try to do things there other than play.

Sorry for acting that way, it hurts me even frustrates the limitations for simple things that we still have in ERA 3 and should be logically possible...
V_Maiko, ok, I'll add loop sounds support, but possibly for lua-only and without concrete dates.
(04.07.2020 18:54)V_Maiko Wrote: [ -> ]You told me it was only possible in ERA+, but then
wessonsm showed me a crude way to do it and then PerryR created a definitive script. So I recommend that if your only solution is to use MOP or ERA+, you better not help because nobody will try to do things there other than play.

Эмуляция банков монстров на ERM вместо добавления поддержки в самом коде игры - это Ваш выбор. Создание отдельного плагина под Банки Монстров требует времени, которого у меня уже нет. ERA+ по тем же причинам сейчас заброшена (эксперимент закончен).

(04.07.2020 20:33)Berserker Wrote: [ -> ]I'll add loop sounds support, but possibly for lua-only and without concrete dates.

Менеджер карты приключений должен расширять кто-то один. +1 к несовместимости с ERA+, увы.
(09.08.2020 20:15)XEPOMAHT Wrote: [ -> ]
(09.08.2020 08:03)V_Maiko Wrote: [ -> ]I would bet to donate a modest amount to add LoopSounds at least 102

За $30 такое можно было бы сделать.
XEPOMAHT, пока не пиши, я разбираю функции. Если не выйдет добавить за умеренное время поддержку для ЕРМ, напишу.
(09.08.2020 20:33)Berserker Wrote: [ -> ]пока не пиши, я разбираю функции. Если не выйдет добавить за умеренное время поддержку для ЕРМ, напишу.

Ок. Если сделаешь безлимитное добавление звуков, будет вообще мегакруто - для этого всю функцию придётся переписать, а не просто пропачить значения без изменения кода.

(09.08.2020 21:34)Berserker Wrote: [ -> ]
Выбор и кэширование зацикленных звуков объектов вблизи активного героя (Click to View)


Звуки объектов, прав Херомант, расставлены абы как. Например, у скалы лазурных драконов какой-то металлический стук.
Berserker, никак не завязать даже с внешним видом жилища?
Image: frozen_peaks.png
я всегда это объяснял неким гулом из пещеры, или звуками ветка меж кристаллов? резонанс эдакий
это я с чем-то другим спутал. Тут реально не соответствие, тут людские разговоры и звуки ковки - скорее кузня

   P.S. я раньше никогда не обращал на звуки окружения внимания, обычно играл в тишине Unsure
Bes, если верно помню пост Хероманта (не перепроверял имена файлов), то для большинства жилищ звуки были переиспользованы из уже существующих. Без особого смысла порой.
(10.08.2020 17:43)Bes Wrote: [ -> ]никак не завязать даже с внешним видом жилища?

Кодом - легко. В MoP звуки привязаны к подтипу жилища. В оригинале - к жильцу (по отдельному массиву напрямую, игнорируя структуру жилища).

(10.08.2020 17:48)Berserker Wrote: [ -> ]то для большинства жилищ звуки были переиспользованы из уже существующих. Без особого смысла порой.

Для Болота - да (этот город видимо собирали в спешке), поэтому в MoP я добавил для их жилищ новых звуков. По остальным городам звуки более-менее соответствуют, но косяки так же имеются (и так же пытаюсь их исправлять, для чего не получается найти лучший звук - оставляю как есть).

А так, если разобраться и составить полный список звуков, то и хаос превращается в порядок. А вот в 4-х Героях по звукам намного хуже чем в 3-х: несмотря на то, что они зачем-то ускорены и имеют более низкое качество, то и были подобраны далеко не всегда адекватно (как будто напихали то, что было, специально под конкретных монстров ничего не записывали).

(10.08.2020 16:34)Berserker Wrote: [ -> ]Например, у скалы лазурных драконов какой-то металлический стук.

Не забываем, что в официальных дополнениях звуки новым жилищам не добавляли, а просто повесили один левый звук на всех (в MoP это так же исправляется подбором наиболее подходящих звуков или копированием звуков из HoA, где это дело частично тоже исправлялось).
XEPOMAHT, так просто подождём может когда у "кузена", чьё имя нельзя называть, эти упущения будут исправлены и скопируем в базу моддинга, сделав реверанс в credits ?! чё искать звуки то? главное чтобы в коде сами файлы уже были предусмотрены Rolleyes
Ok, thank you very much everyone for your explanations, I finally understood the complex work of adding Loop Sounds, the ambient sounds may be overlooked by some players, but believe me, once it is fully implemented, you will notice the drastic change in the environment of the game map with many sound effects that enhance the experience.
Berserker Wrote:V_Maiko, we would need many nice sounds, even for forest, like it's done for water tiles now.
Berserker, If it is for testing I already had several prepared for a project that I had planned if it was possible to add sound to some of my objects to the game, although I did not think about having a library of forest ambient sounds, maybe I should start collecting it Rolleyes
I may be able to extract some ambient sounds from the forest of some games like Cossacks, maybe it can help
V_Maiko, i'll later made moderation for all posts about Loop Sounds, ok?
Pages: 1 2
Reference URL's