Current time: 23.03.2024, 15:37 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Плагины. Обсуждение
» Plugins. Discussion & Questions
Author Message
RoseKavalier Offline

Posts: 118
Post: #331

(11.02.2021 19:45)igrik Wrote:  [...]
this is the functionality of the HD mod, I can't solve it. Only baratorch can.
[...]
  • HiHook dialog proc 0x587FD0. If patch order is an issue, just go through vtable 0x641CBC + 0x24
  • Check window message for clicking underground button.
  • Store current map dimension if greater than 144.
  • Call DefaultFunc (Hdmod will do its thing here)
  • As needed, restore pressed button by calling orig proc with button click info of original size, which you know. {0x200, 0x0D, button_id, 0, 0, 0, 0, 0}

In the end it does everything twice but should work. Alternative is to memory patch it out 109
(This post was last modified: 11.02.2021 21:28 by RoseKavalier.)
11.02.2021 21:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4333
Post: #332

RoseKavalier, That's famous!!!
So, mb then you can say/do how to make buttons disabling, if template settings do not match map size?Rolleyes

i mean if Jebus Cross template (L/XL + U) is chosen, then S/M/H/XH/G buttons will be "grey" (disabled for press)


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
11.02.2021 21:33
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
RoseKavalier Offline

Posts: 118
Post: #333

That would require actual reversing of HDmod code. Not impossible, but not something I'm interested in atm.
12.02.2021 07:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4333
Post: #334

RoseKavalier, thanks for the answer.

Understand that. Yes, sounds isn't clean way. Better ask Baratorch as HD mod developerYes


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
12.02.2021 10:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #335

RoseKavalier, thank you for your information! I will definitely use it.

daemon_n, у меня была такая идея, но немного копнув я понял, что это очень хорошенько нужно углубиться в код, чтобы исследовать функционал загрузки шаблонов, и вытащить из них допустимые размеры. Это достаточно кропотливый труд. Я пока что не готов этим заниматься.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
12.02.2021 10:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #336

Плагин Переигровки обновлён. (!! но вам нужно обновить и era.dll)
Пожалуйста, внимательно изучите описание: как использовать плагин в связке с ERM.
Code:
Изменения:
[!] - расширение плагина переименовано в *.era
[-] - удалены триггеры 870520 и 870530
[!] - переименованы события:
  !?FU(OnBeforeBattleReplay);   [нажата кнопка переигровки, но состояние боя (отряды, герои) ещё старое]
  !?FU(OnBattleReplay);         [начата переигровка, состояние боя/героя/отрядов сброшено до изначального]

Image: image.png


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
24.02.2021 18:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
PerryR Offline

Posts: 456
Post: #337

I want to test the new Battle Replay plugin.
Which era.dll version should I use. Is the on from 3.3.4 sufficiant?
27.02.2021 17:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4333
Post: #338

PerryR, only 3.3.5 and higher


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
27.02.2021 17:56
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Offline
Moderators

Posts: 564
Post: #339

(13.03.2021 21:03)Raistlin Wrote:  ArenaFix. Скачать

Описание: превращает все Арены с подтипом, отличным от 0, в Колизеи Магов (подсказку при этом нужно заменять самостоятельно). Также плагин улучшает алгоритм выбора навыка для героев ИИ (раньше выбор был случайный) и добавляет проверку на переполнение - теперь герои не могут получить больше чем 99 очков первичных навыков.

Прекрасный плагин. Он будет полезен для wog fix, а именно для объекта стоунхендж, который по моим планам будет иметь функцию колизея магов


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 13.03.2021 21:28 by Grossmaster.)
13.03.2021 21:25
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1348
Post: #340

Grossmaster, спасибо! Плагин работает примерно так: если у Арены подтип 0, предлагается выбор между Атакой и Защитой, иначе - между Силой и Знанием (тексты при этом берутся из ini-файла). Чтобы Стоунхендж заработал как ты хочешь, поставь ему тип 4 и подтип 1.
Кстати, у меня нашелся маленький косячок, но я его уже исправил и перезагрузил архив. Ничего критичного нет, но я все же советую скачать плагин заново, чтобы в будущем не было путаницы.


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
13.03.2021 22:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2265
Post: #341

(13.03.2021 22:17)Raistlin Wrote:  Чтобы Стоунхендж заработал как ты хочешь, поставь ему тип 4 и подтип 1.

А в MoP 2.19 (и на ERA+ когда-нибудь тоже) это тип 50, подтип не важен. Кстати, твой плагин весит как-то уж многовато. Внутри почти половина забита командами "int 3" + кучи отладочной информации, в общем, чувствуется, что там много неиспользованного собрано компилятором внутри dll.
14.03.2021 00:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1348
Post: #342

XEPOMAHT, очень может быть, так как у меня в проекте находится довольно много всяких заголовочных файлов, из которых по факту берется лишь пара функций.
Сделать Колизей отдельным объектом я действительно могу - добавлю в конфиг две строчки для типа и подтипа, а также строчку для статуса использования всех подтипов Арены. Постараюсь сделать завтра.


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
14.03.2021 02:06
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 604
Post: #343

Raistlin, I have successfully implemented the Colisseum of the Magi... but unfortunately it is not generated in RMG by itself... Now I have an intense whim to get I get a plugin for RMG so I can manipulate the object generation as I want and thus save me the hassle of using the object replacement scripts as well 173
14.03.2021 22:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1348
Post: #344

Ok, I will find a solution Unsure

By the way, this is actually a very good Idea 132


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
14.03.2021 23:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1348
Post: #345

Привет, я тут еще один плагин выложил, но мне в нем кое-что не нравится. Подскажите пожалуйста, как исправить ERM-костыль?


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
15.03.2021 21:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group