Current time: 19.04.2024, 20:04 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ошибки, баги и недочёты ERA
» crash logs / errors / bugs of era
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16484
Post: #766

XEPOMAHT, перепроверь свой код. Правок, связанных с объектами или патчами памяти в последних версиях нет. Там сетевой режим, ГСЧ, но точно не города и вог. функции.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.04.2024 14:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2269
Post: #767

(05.04.2024 14:36)Berserker Wrote:  перепроверь свой код.

Перепроверял. Юмор в том, что после установки города никакими путями нельзя узнать его номер на карте из ключего слова (там всегда ноль куда не ткни). Воговская функция FindEnterShift так же ничего хорошего не выдаёт - клетку входа не находит, хотя я ей прямо эти координаты подаю, в которых должен быть вход 105

Остаётся выход только 1 - ставить хук на воговскую _PlaceObject и сохранять SetUpWord в тифоноскую переменную с номером города. Т.к. когда вручную вписываешь номер города (когда заранее знаешь его) - всё работает, а вот если хочешь получить его - не от куда, а раньше можно было из ключевого слова, не понимаю, что могло с ним случиться в новой версии ЭРЫ. 105
05.04.2024 15:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16484
Post: #768

Раньше в контрольном слове был индекс города, а после некого обновления перестал? На какой версии всё в порядке?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.04.2024 03:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2269
Post: #769

(06.04.2024 03:52)Berserker Wrote:  Раньше в контрольном слове был индекс города, а после некого обновления перестал?

Раньше, когда ставишь город, в тех же координатах было и ключевое слово. Сейчас чего-то по-другому, возможно потому что в ERA+ используются не содовские маски городов, а немного другие, возможно ВоГ об этом не знает, поэтому я не могу получить вход в город с помощью ВоГа.

Но как оказалось, воговская функция установки города как раз и возвращает ключевое слово, то есть весь мой огород по его получению из координат объекта вообще не нужен. Поэтому проблемы больше нет.

(06.04.2024 03:52)Berserker Wrote:  На какой версии всё в порядке?

ЭРА+ привязана к версии 3.9, на более старых она уже без ошибок работать не будет.
06.04.2024 04:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1114
Post: #770

Fixed

Wrong Force Field cursor shadow for Defending player

This is a very straightforward problem. No need to explain more.

Shadow
Image: 2CoSWem.png

When it's placed
Image: HS5YOio.png

The direction of the shadow should be horizontally flipped.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 08.04.2024 22:04 by Archer30.)
08.04.2024 07:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #771

Fixed!, and this too


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
08.04.2024 13:02
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1114
Post: #772

Dwellings of Efreeti and Pit lords have swapped around in zlagport.def
Image: g0Wjx97.png

Download fixed zlagport.def
The dwellings of Efreeti and pit lords should be the 14th/40th frame (matching their object subtypes).


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:02 by Archer30.)
09.04.2024 07:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1114
Post: #773

WoG function (used in Dragonheart) to summon doesn't check double-hex units correctly

A report from a player
He claimed that after Dread Knight moved to the position in this screenshot, the Dragonheart summoned Dracoliches which overlapped with the DKs.

There is no save game. But I think the problem is clear. The position to summon, function in 00714E28 doesn't check double-hex units correctly. I believe igrik has already written a solution to this problem.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:03 by Archer30.)
15.04.2024 22:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1114
Post: #774

Battles involving Ghosts don't show correct casualties

When Ghosts drain life from their victims, both the initial amount (BM:B) and current amount (BM:N) are updated. This leads to the problem that the casualties number can be wrong/confusing.

For example:
- before battle, there are 111 ghosts

- During the battle, 3 ghosts were killed, 11 ghosts were revived after killing some gremlins, and then 3 more ghosts were killed

- After this, I ended the battle with my commander killing all the remaining enemies.

- Here we see the problem. The battle result shows 3 ghosts were killed, while the total number is now 116 (5 more than its initial 111).
This is because BM:B for ghosts weren't updated when they were killed (BM:B updates only when Ghosts attack). Thus the final BM:N minus BM:B value is 3, and then the baltte results show 3 casualties.

My suggestion:
BM:B value should be saved before battle and restored right before the battle result is shown. For example, I would do this.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:03 by Archer30.)
17.04.2024 10:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group