Current time: 23.03.2024, 15:55 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Плагины. Обсуждение
» Plugins. Discussion & Questions
Author Message
FallenAngel Offline

Posts: 828
Post: #661

igrik, а заплатка no_underground_at_underground.bin? Или в вог/куда-то еще пойдет?
(This post was last modified: 09.03.2024 21:10 by FallenAngel.)
09.03.2024 20:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #662

(09.03.2024 20:48)FallenAngel Wrote:  igrik, а заплатка no_underground_at_underground.bin? Или в вог пойдет?
Она добавлена.
Code:
[+] Битвы в шахтах в подземелье проверяют тип почвы. Ранее было всегда = подземелье


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
09.03.2024 21:10
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
FallenAngel Offline

Posts: 828
Post: #663

igrik, не заметил, спасибо!
09.03.2024 22:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1098
Post: #664

igrik, thanks for your work!

Might be a problem or might not, but I noticed an unexpected change of game_bug_fixes.
Hero info panel is not shown immediately until the msg box on day 1 from the map is closed

If you start Arrogance the first map of SoD

With game bug fixes:
Hero info panel is empty
Without game bug fixes:
Hero info panel is ready immediately
It is completely fine either way. I just mention it here in case it is a sign of something else's wrong.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
10.03.2024 01:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #665

Fixed!

Update the info panel has been corrected. It is updated only when the adventure map is active.
I did it on purpose. I've always been infuriated by updates inside the city or the hero's screen, or battles, etc. (watch the screenshot)



game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
10.03.2024 04:42
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
major Offline

Posts: 129
Post: #666

Для добавления в game bug fixes extended.

Есть визуальный баг, или скорее недочёт, связанный со штрафом препятствий.
Если двухгексовое существо стоит справа за стенами при осаде, то при некотором расположении стрелков слева от стен, стрельба по переднему гексу может быть со сломанной стрелой, а по заднему - с прямой, или наоборот. Причем урон в обоих случаях одинаковый. Связано с тем, что при определении штрафа здесь 0x43B713 и здесь 0x443999 в функцию передается гекс, на котором стоит существо (для 2-гексового - задняя часть), и урон рассчитывается по нему. А вот отображение прямой и сломанной стрелы здесь 0x476106 как раз зависит именно от гекса, на который наведён курсор.

Визуализация бага

На мой взгляд достаточно сделать одинаковым отображение прямой/сломанной стрелы для обоих гексов, нежели пересчитывать урон.
В ХотЕ, кстати, баг тоже присутствует.
16.03.2024 03:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group