Current time: 23.03.2024, 06:55 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #2836

Изменение стоимости золотого резерва
© H3LorD, и немного подпилино


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
17.07.2014 21:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2807
Post: #2837

надеюсь с проверкой флага круговой атаки не натупил...


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
17.07.2014 21:51
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2838

(17.07.2014 12:36)gamecreator Wrote:  У меня в ВоГ точно такой же скрипт, как и в Эре, с фиксированной стоимостью. Может у тебя в ВоГ какие-то изменённые скрипты типа WoG Revised?
Стандартный скрипт тут ничем не поможет, лучше загрузи свой, с изменённой стоимостью. Я бы посоветовал его просто заменить в Эре, но могут быть конфликты.
Да, в аттачменте был именно тот, который я описала - 7000 и 2 мифрила всегда. Возможно, у меня правда WoG Revised частично поселился.

Спасибо, igrik!
17.07.2014 23:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2839

One more question is about having no melee penalty for shooters. It has to be:


Or I just write X1/4100?
And do I need to write X1/4 if monster is already shooter, will it be enough to just write X1/4096?
21.07.2014 00:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2840

Это полностью перезапишет флаги существа. Надо так:
И я не знаю как в Эре, но в Вог сделать из нестреляющего существа стреляющее - большая проблема.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.07.2014 01:07
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2841

Нет, я лишь стреляющему убираю melee penalty. Спасибо!
21.07.2014 01:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2842

Ну тогда хватит и одного флага.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.07.2014 01:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2843

То бишь банально прописать !#MA: X1/4096, если существо уже стреляет?
21.07.2014 01:29
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2844

Ну нет же, нельзя просто так перезаписывать абсолютно все флаги существу (если только ты не создаёшь его с нуля). Нужно добавлять их как в моём примере.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.07.2014 01:34
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2845

Окей. Еще попутно вопрос возник, 256 - это ведь не то самое свойство архидьяволов "замораживать" соперников?
21.07.2014 01:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2846

Всмысле окаменение василисков? Нет, не оно. 256 (т.е. KING_2) делает существо уязвимым к атакам под заклинанием Палач продвинутого уровня и выше.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.07.2014 01:54
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2847

За василисков крайне редко играла, не скажу, но архидьяволы когда бьют, соперник не может ходить и становится серым - это где такое прописать можно?
21.07.2014 02:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2848

Да, окаменение это. И не архидьяволы, видимо, а бароны ада (ака антихристы). Прописано в коде игры, если не ошибаюсь. Через ЕРМ можно только симулировать такое поведение через BG и BM. Можно ещё покрутить amethyst.dll, там это устанавливается.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.07.2014 02:40
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2849

You can apply petrify with BM:G but also you can modify the stack type and have the right behavior. Here archangels will petrify the target.

(This post was last modified: 21.07.2014 09:23 by Valery.)
21.07.2014 08:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Katarina Offline

Posts: 37
Post: #2850

Thanks Valery. That's quite useful actually, I never thought that it's even available (talking about line 6 in your script).

I have one more question I could not solve alone. I've found the script of Snort which was allowing to build new mines: http://nekaka.com/d/LuwUsmOBMz
But people say script has no ers/ert files and is laggy. Thats why I did not risk to put it ingame.

Is there any way to make it working same way as Conquistador mod script of building towns? I.e. won X fights and got ability to build a mine by your choice. Or just to keep it working like scriptmaker meant it to be, but to fix bugged parts if they exist.
(This post was last modified: 21.07.2014 23:24 by Katarina.)
21.07.2014 23:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group