Current time: 24.03.2024, 03:19 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA II
» WoG Era 2: Русская и Английская версии
Author Message
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #1906

Да, если Эра превратится в Сод+, то не будут.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
27.09.2014 00:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Hawaiing Offline

Posts: 8
Post: #1907

(26.09.2014 17:28)Berserker Wrote:Hawaiing, could you show the full code you used?

like this

!?BA0&1000;[just play MAINMENU.MP3]
!!SN:L^era.dll^/?y1 Ay1 ^RedirectFile^/?y2;
!!SN:Ey2/1/^COMBAT01.MP3^/^MAINMENU.MP3^;
!!SN:Ey2/1/^COMBAT02.MP3^/^MAINMENU.MP3^;
!!SN:Ey2/1/^COMBAT03.MP3^/^MAINMENU.MP3^;
!!SN:Ey2/1/^COMBAT04.MP3^/^MAINMENU.MP3^;


broken english
27.09.2014 05:58
Find all posts by this user Quote this message in a reply
orzie Offline

Posts: 364
Post: #1908

Berserker Wrote:Algor, спасибо. Над этой проблемой думал давно. Приемлемого и умеренно быстрого решения так и не нашёл. Проблема в том, что кадры дефов хранятся без палитры. Палитра общая.
Мне, кстати, Сергрож кидал новый дефтул, который вроде что-то делает с этой проблемой. Я конечно профан, но припоминаю, что он вроде как раз делает дефы с встроенной палитрой. Надо?)
27.09.2014 11:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1909

В любом случае поделись, но проблема на уровне движка.

Hawaiing, worked for me:
I'm really sorry, this feature was added only in 2.5.0:

[+] Implemented redirection support for *.mp3 files using functions "RedirectFile" and "GlobalRedirectFile". This mechanism should be used instead of deprecated !!MP commands. Calling redirection functions with first argument "*.mp3" forces playing only one mp3 track in all game dialogs.

I'll try to release an update as soon as possible, but give no promises.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.09.2014 15:34
Find all posts by this user Quote this message in a reply
orzie Offline

Posts: 364
Post: #1910

27.09.2014 16:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1911

Спасибо. Это исправленная ошибка, но к проблеме отношения не имеющая.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.09.2014 16:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1912

Отладочная база всё расширяется. Добавлен дамп заплаток:
Code:
> Format: [Patch name] (Patch size)

ai sod radius.bin (21)
disable astral spirit ability.bin (18)
dl buttons fix.bin (17)
enable next hero button.bin (17)
enable town info.bin (14)
fix erm ca b2 command.bin (15)
fix erm check syntax.bin (42)
fix erm ss a command.bin (13)
fix erm tr r roads.bin (15)
fix towers damage.bin (31)
mp3 44khz patch.bin (24)
no erm he f redraw.bin (13)
no erm ow r redraw.bin (17)
no erm scripts turning off.bin (16)
no memory and hdd checks.bin (22)
no multiplayer notes.bin (17)
no real time trigger.bin (15)
remove black screens.bin (15)
remove exe protection.bin (109)
remove wog source files tracing.bin (72923)
skeleton transformer fix.bin (22)
zvslib.bin (324)

На очереди поддержка заплаток в формате *.json.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
29.09.2014 23:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1913

Is it possible to have a plugin for next version: wog 3.58 maps compatibility?

Plugin to remove the !!! check. There are tens of maps out there where mapmakers enjoyed making very enthusiast comments :D

And frankly it is impossible to fix them all.

16.10.2014 17:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1914

In 2.50+ scripts from map events are not used and for erm scripts there is an option in ini to ignore invalid receivers. In 2.50+ you keep your scripts in Maps\Map name\Data\s. And F11 works and everything is nice except backward compatibility. We will convert old maps then as we did with old wog mods.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
16.10.2014 21:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1915

You mean we must convert all 358 maps using internal scripts for next Era version? That would be a hell of work. 36
16.10.2014 22:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1916

Just tested portrait manager, both old (fonts) and new version. Don't know if it is my win7 issue, but now mod always crashes when clicking hero head. Always.
16.10.2014 22:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #1917

Есть ли нормальная справка по SDK Эры, в которой были бы описаны все функции?


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
16.10.2014 22:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1918

Нет. Документация — это бич многих проектов. Большинство аргументов и названий говорит за себя, приведи список тех, что нужно пояснить, пожалуйста.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
16.10.2014 23:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #1919

RedirectMemoryBlock - что конкретно эта функция делает? А что делают GetRealAddr и RecallAPI я даже не представляю.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
17.10.2014 01:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16449
Post: #1920

Некоторые авторы плагинов перемещают целые массивы данных с целью их расширения: монстры, артефакты, заклинания. Старые адреса становятся недействительными.
Положим, старый адрес был 100, новый — 500. Тогда автор плагина может вызвать RedirectMemoryBlock, указав старый, новый адрес и размер блока.

А что делать авторам плагинов, которые используют старые адреса? Вызывать GetRealAddr на любом адресе. если для этого адреса есть перенаправление, оно будет использовано, иначе вернётся оригинал.

Для ЕРМ всё прозрачно: UN:C уже вызывает GetRealAddr и потому безопасен, если авторы плагинов таки используют RedirectMemoryBlock.
RecallAPI устарела и в 2.56 удалена.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
17.10.2014 18:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group