Current time: 07.11.2024, 03:41 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA II
» WoG Era 2: Русская и Английская версии
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #496

totkotoriy, а видео с драконом у тебя есть? По ходу нет.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 17:27
Find all posts by this user Quote this message in a reply
AKuHAK Offline

Posts: 116
Post: #497

Berserker, ничего не содержит - в новой версий никаких файлов портретов в дата - всё в паках. Сперва надо удалить старую версию. Я создал 4 архива потому, что в оригинальном моде было 4 архива. Мне-то всё равно и насколько я понял - игре тоже, так что я и оставил их в виде 4 частей. Так что изображение девушки неизвестно откуда )) мод делал не я.

Значит людской замок не пойдёт. Ну и ладно.

По поводу редактора карт - честно говоря не совсем понимаю зачем редактору карт читать все лоды, что есть в модах. По моему достаточно взять блекфантомовскую портативную версию, пропатчить для генерации мегабольших карт и отучить гадить в реестре. И всё - никаких блужданий по папкам.

Вот русификатор http://rghost.ru/36337105
(This post was last modified: 04.02.2012 19:09 by AKuHAK.)
04.02.2012 18:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Sav Offline

Posts: 2180
Post: #498

Если мод добавляет новые объекты и пр. элементы, редактор должен их видеть.
04.02.2012 19:00
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #499

Era II

Mods concept.
Mod is a set of files and folders, including graphics, audio, video, scripts, plugins, patches and custom files. Era introduces "Mods" folder where each folder is called a mod and treated as game root directory. It means that files and folders in mods should be arranged in the same way as in the root directory.

Original: Data
Mod way: Mods\My Mod\Data

Mod contents.
The contents of mods are not supposed to be modified at run-time. All files which are subjects to be modified at run-time (like settings, logs, temporary files) should be placed in real game folders during installation. Several mods can exist in Mods folder at the same time providing they are compatible. Every mod can have unlimited number of in-game resources (snd/vid/pac archives in Data) which will be automatically loaded.

Priorities.
If any mod has file with the same name as in original game, the file from mod is used instead of original one. If several mods have file with the same name, then mod with the highest priority is used. To assign a priority to mod, add a number to the beginning of its name, separated from the text by space(s). The higher number is, the higher the priority is. Example: "100 MyMod". If no priority is specified, it's assumed to be 0. In case of equal priority, the creation time of mods folders is checked and the newest folder is preferred during file search. This mechanism guarantees that mods installed later will have priority over older ones.

Register mod hint.
To register mod as the newest one executes "Tools\installmod.exe" with mod folder name as the only argument.

WoG Mod.
WoG is now distributed as regular mod and thus does not change any game resources. Most of WoG resources are located in "Data\hmm35wog.pac". All WoG dialogs read directly this archive and ignore other mods. The only not recommended way to fix it is to import new data inhmm35wog.pac. WoG contains fixed first aid tent def which ensures no game freezing.

Additional optional modifications:
  • Fast battle animation. To disable it delete file "Data\cranim.txt".
  • No pre-battle music. To disable it delete file "Data\wog - noprebattle music.snd".
  • Animated Heroes 3 objects. To disable it delete file "Data\wog -animated objects.pac".
  • Animated trees. To disable it delete file "Data\wog - animatedtrees.pac".
  • Battle decorations. To disable it delete file "Data\wog - battledecorations.pac".

Yona Mod.
Yona is an open-source mod written in pure Delphi using Era SDK. Its ideology is total optionality ("Data\Yona\settings.ini"), native support of all new features by game, AI and multiplayer code. It's pretty compatible with other mods, does not store anything in saves and does not modify ERM scripts. To delete the mod, delete "Mods\Yona" folder.

Features:
New battle log hint in heroes' style describing possible kill count, average values, fatality values and new abilities used in attack.

New abilities:
  • Pikeman / Halberdier ignores cavalry bonus and inflicts 200% damage to cavalry:
    • Cavaliers
    • Champions
    • Centaurs
    • Captains Centaurs
    • Unicorns
    • Battle Unicorns
    • Black Knights
    • Death Knights
    • Nomads
    • Sylvan centaurs
    • Hell Steeds
    • Nightmares
  • Cavaliers / Champions get 20% damage bonus per hex instead of the original 5%. Bonus accumulates with other bonuses like attack modifier, offense skill and so on.
  • Swordsmen / Crusaders ignore 50% of physical damage in a state of defense.
  • Damage of Orcs / Orc-chieftains (throwing axes) depends quadratically on the distance to the target.
    Formula: Base damage * (19 - distance) ^ 2 / 100.

Changes.

Portability.
The game became fully portable. All game settings are stored in "heroes3.ini" file. Default CD scanning mechanism is turned off. Era automatically loads files ".\Heroes3\Data\heroes3.vid" and ".\Heroes3\Data\heroes3.snd" if any. If "LoadCD" option in "heroes3.ini" is set to 1, Era scans all CD drives seeking for "Heroes3" folder. If above mentioned snd/vid archives are not found in the game folder, Era will try to load them from CD, providing the "LoadCD" option is on.

Debug mode.
To enable debug mode set option "Debug" to 1. The file "eralog.txt" will be automatically recreated at game start.

Multiplayer.
  • A network game can take place at one PC between two game copies (in different folders) if they have different "Unique System ID" in "heroes3.ini". To generate the ID, just erase the whole settings line and run the game.
  • External IP address detection mechanism was improved. The first non-local address is moved in the first position of the list returned by gethostbyname function.
Editors.
Original editors (h3maped.exe and h3ccmped.exe) work fine. WoG editors (h3wmaped.exe and h3wcmped.exe) may require special fix. WoG map editor correctly opens maps and loads mods. It also applies all memory patches and loads dlls from EraEditor folder. Extended editor functionality provided by GrayFace editor patch requires resources to be located in h3sprite.lod and h3bitmap.lod. WoG campaign editor does not support mods. To enable MapEdPatch functionality for new WoG objects and to enable WoG campaign editor mapmaker can run "Tools\FixEditor\Fix Editor.bat". This will import all crucial data inh3sprite.lod and h3bitmap.lod.

Help.
All documentation, changelogs, updated ERM and Era manuals can be found in the "Help" folder.

Tweaks.
  • Windows 7 compatibility when running without "XP compatibility" option.
  • No WoG installer anymore.
  • Sped up calling all wog dialogs, several times lower HDD load.
  • Optimized WoG dialogs HDD and CPU load. "reduce cpu load.bin" patch was removed and HD-mod "Berserker's CPU patch" option should be turned off.
  • Writing ini files using ERM or Era functions now always result in sorted list of sections and keys in file.
  • Random maps generation in game/editor is no longer dependent on garbage snd/vid/lod files from Armageddon Blade.
  • Game does not require native lods in "Data" folder if necessary resources are found in other pacs.
  • Added synchronized creature sounds by GrayFace.
  • Script 98 (quick and smart savings) was rewritten, now supports option in WoG menu, does not conflict with chat and is variables-safe.
  • All tools were moved to Tools folder, included new standard ones:
    lodexport, lodimport, objector.exe, repman.exe, resman.exe, installmod.exe.
  • Updated API and sources.
  • F11 now extracts scripts from memory to "Data\ExtractedScripts" folder instead of "Data\s\ExtractedScripts".
  • Removed duplicated WoG initialization code.
  • Fixed Era 1.9 PO/Memory bugs which led to invalid saved games' data and size.
  • Fixed Era 1.9 bug when plugins and patches with ".off" extension were loaded anyway.

Technical details.

Virtual File System ("Mods" folder support).
The following file system functions working with names are supported:
  • CreateFileA
  • GetFileAttributesA
  • FindFirstFileA
  • FindNextFileA
  • FindClose
  • LoadLibraryA
  • DeleteFileA
  • CreateDirectoryA
  • RemoveDirectoryA
  • GetPrivateProfileStringA
  • LoadCursorFromFileA
  • PlaySoundA
  • GetCurrentDirectoryA
  • SetCurrentDirectoryA
New event "OnStackToStackDamage"(!?FU77012).
Arguments:
  • Attacker stack (0..41) or -1
  • Defender stack (0..41) or -1
  • Final damage (DONT CHANGE!)
  • Final damage (CHANGEABLE)
  • Basic damage
  • Damage bonus
  • Is distant? (if not 0 or 1 then garbage)
  • Distance (only for theoretical attacks)
  • Is theoretical? (means hint or AI calculation)
The event occurs when one stack attacks/shoots at another one.

New event "OnAICalcStackAttackEffect" (!?FU77013).
Arguments:
  • Attacker stack (0..41)
  • Defender stack (0..41)
  • Effect value (CHANGEABLE)
  • Effect value (DONT CHANGE)
New event "OnChat" (!?FU77014).
The first argument determines event type and the rest arguments:
  • 0 (Enter chat)
    • Disable enter? (0..1)
  • 1 (Input)
    • Input string
    • Action: 0 (clear box), 1 (close box) or 2 (default)
  • 2 (Leave chat)
Miscellaneous.
  • Added "ApiHook" function. It finds out patch size automatically in comparison with "Hook" function.
  • Both ApiHook and Hook functions return new address of overwritten code in the BRIDGE mode.
  • v1 keeps Era dll handle when *.era plugin is being loaded.
  • Era automatically calls DisableThreadLibraryCalls for all loaded *.era plugins.
  • ExecErmCmd does not kill the game on error.
  • Event "OnNameColors" was renamed to "OnAfterCreateWindow"


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 19:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #500

много где пропущены пробелы


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
04.02.2012 19:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #501

Можешь поправить? Я прогонял через замену, преобразователь в ББ + ручную правку части. Замучался уже.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 19:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
totkotoriy Offline

Posts: 873
Post: #502

(04.02.2012 17:27)Berserker Wrote:  totkotoriy, а видео с драконом у тебя есть? По ходу нет.

А при чем тут видео с драконом?


Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
04.02.2012 20:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #503

При том, что оно идёт до синего меню, а синее меню на его фоне или на фоне игры, если у тебя нет видео (или видео с диска + nocd load speedup.bin).


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 20:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #504

Нужен мод, который восстановит все затёртые звуки для кампаний. В оригинале сода: ABv* файлы упоминаются, а вот в воге нет. Хочется озвучки текста.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 22:49
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #505

(04.02.2012 19:38)Berserker Wrote:  Можешь поправить?
сделал. еще через ворд прогнал


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
04.02.2012 23:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #506

Спасибо большое.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
04.02.2012 23:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
AKuHAK Offline

Posts: 116
Post: #507

(04.02.2012 22:49)Berserker Wrote:  Нужен мод, который восстановит все затёртые звуки для кампаний. В оригинале сода: ABv* файлы упоминаются, а вот в воге нет. Хочется озвучки текста.
ммм.. вроде ж договорились только с диска это запускать :D можно и выложить - у меня правда только русская версия
(This post was last modified: 05.02.2012 00:18 by AKuHAK.)
05.02.2012 00:16
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #508

(05.02.2012 00:16)AKuHAK Wrote:  вроде ж договорились только с диска это запускать :D
для этого надо сначала его вообще запускать


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
05.02.2012 00:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16642
Post: #509

AKuHAK, файлы сами есть в том же Complete, архив грузится, но сам ехе вога затёр имена и вообще не использует. Поэтому и нет озвучки. Я проверил поиском.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.02.2012 00:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
AKuHAK Offline

Posts: 116
Post: #510

(05.02.2012 00:38)Berserker Wrote:  AKuHAK, файлы сами есть в том же Complete, архив грузится, но сам ехе вога затёр имена и вообще не использует. Поэтому и нет озвучки. Я проверил поиском.
мой мод восстанавливающий кампании сода восстанавливает и всю озвучку и всё видео. 115 Как говорится всё уже украдено до нас.

И к тому же ВОГ не случайно затёр озвучку и видео к кампаниям - а чтобы она не конфликтовала с кампаниями ВОГа.

Поэтому если восстанавливать озвучку и видео, то обязательно надо восстанавливать и кампании Дыхания смерти попутно избавляясь от кампаний ВОГа.

А если восстанавливать кампании СОДа, то надо восстанавливать и кнопку, через которую входишь в кампании СОДа и экран кампаний и минипревьюшки.

А чтобы восстановить кнопку СОДа, надо подобрать по стилю подходящую к ВОГовскому скину. Если уже даже моя нейтральная русская кнопка вызвала такую бурю возмущений, то такую же английскую вряд ли где можно найти (рисуйте господа хорошие).

А если лень рисовать, то можно просто вернутся к изначальному интерфейсу (я уже выкладывал этот мод и кстати я в него тоже уже включил звуки и видео с оригинальных кампаний). Или можно включить любой мод на интерфейс (ну хотя бы тот, что я выкладывал) и совместить его с модом, меняющим кампании (только удалив кнопку СОДа из ресурсов).
(This post was last modified: 05.02.2012 14:46 by AKuHAK.)
05.02.2012 04:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group