Ну, в те времена, когда мы были студентами, всё было проще: репетиции ставились в свободное от учёбы время, концерты мы делали редко, поскольку были невыездными (в Новосибирск ездили в первый раз лишь весной, разогревали Periphery). Сейчас двое из нас имеют гибкий график (фрилансер и учитель барабанов), один пока безработный, ну а я вообще являюсь аспирантом у собственной матери. Обычно концерты подгадываются под выходные, но не всегда удаётся, и я могу время от времени получать нагоняи, если моё отсутствие заметят. 25 числа вот едем в Кемерово, ещё неясно, что со мной потом сделают
Мы собираемся создавать максимально презентативный материал и рассылать/раздавать его западным лейблам. Своим творчеством де факто в россии практически не заработать, особенно метального толка, поэтому мы ориентированы на запад. Как оно получится - пока неизвестно, но на сибирских и забайкальских концертах мы набираем опыт.
The top balalaika player's title should be handed to Alexey Arkhipovskiy I suppose. His mind-blowing skills really open the possibilities of balalaika sound.
Well, that may be true, although the only electronics used here is the slight reverb. All echo effects are performed by fingers. As you may know, similar enhancements are made with architecture (e.g. church walls, dome ceilings, specific acoustics in opera halls). So that I wouldn't be so radical in judgements, otherwise we can call many things cheating. Chorals performed in open air and chorals performed in an orthodox church are way too different from each other.
Yet, I agree that initially balalaika was not intended to be used in opera halls. It was a cheap instrument for village entertainment, easy in production and thus widely distributed everywhere.
But what I wanted to show is that there are players who show the differences between balalaika and other guitar-like string instruments, demonstrating that there can be types of melodies which are sounding better with this instrument than (probably) any other.
(This post was last modified: 12.11.2015 23:32 by orzie.)
I don't care if he uses electronics, but then is not comparable to others. Is like going to a math competition with a handy calculator. Thus is impossible to know what is his real sound, everything there is modified through filters, what you hear is not what he produces alone.
A pity, I like a lot balalaika when it does not sound like an hippopotamus.