Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Общая тема по BMP, PCX
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Игра не тянет def большего размера?
DotaSeal, тянет. Вопрос не в размере.

Вообщем, переделай мне в программе Картинки Сундука, я их в деф соберу и посмотрю разницу. Мне сейчас гигапиксель ставить и разбираться времени нету, но собрать из картинок деф - 5 минут займёт. В игре проверить разницу не дольше. Там и видно будет разницу. Хотя по опыту HDremastera думаю ждать чуда-чудного не придётся...
Image: 7cd1e97cfc3542df97399c10759bffa5.jpeg Image: efe7da397b25b1f8ce18b2f9a37a6799.jpeg Image: e8ed8ccc5fd03f43098120ec92087d4d.jpeg Image: 4d346e63745172129f35003e560b8d8d.jpeg Image: 33406b3c2c0ecb91823f90ca3702b9d6.jpeg Image: 3499e17ac39b520048492968275daa99.jpeg Image: 385d2c6815d210718d758020406ca84c.jpeg Image: 7f6c998fabbbd2a01f6a4056121d7c2a.jpeg

Прошу прощения за данный вид, а не архив. И к сожалению gigapixel ai в формате bmp бьёт изображение, поэтому пришлось перекинуть их в jpg и о5 дальше фотошоп не даёт jpg перекинуть в формат bmp 8 бит на канал.
DotaSeal, но нужен именно bmp

Спроси в дискорде у Suft'a , как он это делает
daemon_n,
PNG
Image: 7e74dbfa02a8a5372c8805654dfdfc7a.jpeg Image: 254e6545c01e5d6241fe3d457a56a60b.jpeg Image: d69726620b16168954b3f610e9a5f687.jpeg Image: 839f8e6f8d948a83170762e306982f15.jpeg Image: 6c5f728fd5342454cc7fe1aa4abf0a4e.jpeg Image: 18dbb5858e005248a0303e5ef9620c08.jpeg Image: 788576de66250758f4e2c304db26b6e2.jpeg Image: ee3690874024be613fa92037e5eadab1.jpeg

Только размер я сделал поменьше, а то те что выше были больше в 4 раза, а эти в PNG в 2 раза больше разрешение
DotaSeal, опечатался.

Нужно в BMP 96-copy
Hi! I wonder how I can create a 16-bit image (65536 colours) that are suitable for the latest ERA. I use Adobe Photoshop. When I changed my image to 16-bit channel, the index colour option immediately greyed out.
Image: cwOlZAg.jpg
mmarchive converts bmp to Heroes internal pcx16 format if bmp has more than 255 unique colors(?). Unfortunately, we cannot control this process. Maybe it depends on BMP nitness like 1/2/3/4/8/16/24.
Archer30, You cannot assign a 16-bit channel, must be 8 bits for be indexed, don't worry, I promise you that the quality is not lost in any way once you index it, I always do it that way Ab
Hi Berserker, that's confusing. So basically a 16-bit channel bmp is non-existent? What does pcx16 suppose to mean? Do you have any suggestion on creating high quality image with the latest pcx16 update of ERA?

V_Maiko, I figured that our, thanks!
Archer30, pcx16 is game internal format, having nothing common with external pcx with 16 bits. MMArchive automatically converts bmp to internal pcx8 or pcx16 format during import. I don't know, whether GrayFace counts number of unique colors in image (256 or more?) or maybe he relies on bmp format (8 bit, 16 bit). I think, the first one. Thus the only thing you need is to import picture with more than 256 unique colors in its pixels. You will see in tests, if everything is alright.
Archer30, you should save as 24bit bmp files. Then mmarchive will convert them to the 16bit pcx
Thanks Berserker and daemon_n, I think I understand it now, kind of Yes
DotaSeal, Сейчас поддержку PNG добавили можно всё это делать вполне
Могу исходников HD Edition накидать ты их будешь обрабатывать!?
Я перевожу HD под ЕРУ
suftfree,
Скинь, будет время гляну

Я всё мечтаю найти архив исходников, тех самых каноничных моделей, из которых потом рендели спрайты различных существ
Pages: 1 2 3
Reference URL's