05.03.2021, 21:15
06.03.2021, 12:33
DotaSeal, тянет. Вопрос не в размере.
Вообщем, переделай мне в программе Картинки Сундука, я их в деф соберу и посмотрю разницу. Мне сейчас гигапиксель ставить и разбираться времени нету, но собрать из картинок деф - 5 минут займёт. В игре проверить разницу не дольше. Там и видно будет разницу. Хотя по опыту HDremastera думаю ждать чуда-чудного не придётся...
Вообщем, переделай мне в программе Картинки Сундука, я их в деф соберу и посмотрю разницу. Мне сейчас гигапиксель ставить и разбираться времени нету, но собрать из картинок деф - 5 минут займёт. В игре проверить разницу не дольше. Там и видно будет разницу. Хотя по опыту HDremastera думаю ждать чуда-чудного не придётся...
08.03.2021, 17:27
08.03.2021, 18:37
DotaSeal, но нужен именно bmp
Спроси в дискорде у Suft'a , как он это делает
Спроси в дискорде у Suft'a , как он это делает
08.03.2021, 19:07
08.03.2021, 19:50
DotaSeal, опечатался.
Нужно в BMP
Нужно в BMP

27.03.2021, 13:05
Hi! I wonder how I can create a 16-bit image (65536 colours) that are suitable for the latest ERA. I use Adobe Photoshop. When I changed my image to 16-bit channel, the index colour option immediately greyed out.


27.03.2021, 17:06
mmarchive converts bmp to Heroes internal pcx16 format if bmp has more than 255 unique colors(?). Unfortunately, we cannot control this process. Maybe it depends on BMP nitness like 1/2/3/4/8/16/24.
28.03.2021, 02:08
Archer30, You cannot assign a 16-bit channel, must be 8 bits for be indexed, don't worry, I promise you that the quality is not lost in any way once you index it, I always do it that way 

28.03.2021, 06:13
Hi Berserker, that's confusing. So basically a 16-bit channel bmp is non-existent? What does pcx16 suppose to mean? Do you have any suggestion on creating high quality image with the latest pcx16 update of ERA?
V_Maiko, I figured that our, thanks!
V_Maiko, I figured that our, thanks!
28.03.2021, 06:33
Archer30, pcx16 is game internal format, having nothing common with external pcx with 16 bits. MMArchive automatically converts bmp to internal pcx8 or pcx16 format during import. I don't know, whether GrayFace counts number of unique colors in image (256 or more?) or maybe he relies on bmp format (8 bit, 16 bit). I think, the first one. Thus the only thing you need is to import picture with more than 256 unique colors in its pixels. You will see in tests, if everything is alright.
28.03.2021, 07:41
Archer30, you should save as 24bit bmp files. Then mmarchive will convert them to the 16bit pcx
28.03.2021, 17:04
Thanks Berserker and daemon_n, I think I understand it now, kind of 

08.07.2021, 20:24
DotaSeal, Сейчас поддержку PNG добавили можно всё это делать вполне
Могу исходников HD Edition накидать ты их будешь обрабатывать!?
Я перевожу HD под ЕРУ
Могу исходников HD Edition накидать ты их будешь обрабатывать!?
Я перевожу HD под ЕРУ
25.07.2021, 17:32
suftfree,
Скинь, будет время гляну
Я всё мечтаю найти архив исходников, тех самых каноничных моделей, из которых потом рендели спрайты различных существ
Скинь, будет время гляну
Я всё мечтаю найти архив исходников, тех самых каноничных моделей, из которых потом рендели спрайты различных существ