31.12.2013, 03:06
31.12.2013, 03:11
касаемо кнопки Получить от созника - сместить ту кнопку бинарником и делов...
а как в HD-моде это дело обстоит?
а как в HD-моде это дело обстоит?
31.12.2013, 03:20
на кройняк можно скриптом через формулу.
!!UN:C4199496/2/?y2; получить разрешение по Х
!!UN:C4199503/2/?y3; по Y
!!UN:C4199496/2/?y2; получить разрешение по Х
!!UN:C4199503/2/?y3; по Y
31.12.2013, 03:38
igrik, что касается вашего шаманства с намеренной блокировкой нажатия Рюкзака...
а вы пробовали так:
1) в диалоге рюкзака берётся арт
2) в адрес 6916824 забиваем номер арта
!!UN:C6916824/4/<art #>; вид курсора
если свиток, то !!UN:C6916824/4/-1 C6916828/4/<закл свитка>;
3) диалог закрывается, а курсор у нас ввиде арта который типа "взяли"
4) клацаем в новое место на кукле - арт туда помещается...
5) сбросить адреса курсора 6916824 и 6916828 на пустоту (-1 и 0 соответственно)
6) обновить окно
а вы пробовали так:
1) в диалоге рюкзака берётся арт
2) в адрес 6916824 забиваем номер арта
!!UN:C6916824/4/<art #>; вид курсора
если свиток, то !!UN:C6916824/4/-1 C6916828/4/<закл свитка>;
3) диалог закрывается, а курсор у нас ввиде арта который типа "взяли"
4) клацаем в новое место на кукле - арт туда помещается...
5) сбросить адреса курсора 6916824 и 6916828 на пустоту (-1 и 0 соответственно)
6) обновить окно
31.12.2013, 04:19
Bes, ini файл в *.pac'e не переведен.
через !!UN:C6916824/4/-1 C6916828/4/<закл свитка>; проблема в том, что невозможно подсветить желтой рамкой место куда ставится атефакт.
через !!UN:C6916824/4/-1 C6916828/4/<закл свитка>; проблема в том, что невозможно подсветить желтой рамкой место куда ставится атефакт.
31.12.2013, 05:27
Thanks Bes, I will fix the hint once I can script also the scrolls.
Igrik, I don't understand the problem. I tested in hotseat with computer ally and we can't use buttons, so ok. Maybe Bersy can translate better what you said, as google gives nothing good. If it is about the short flash when moving armies, I detailed it here, and is related to MoP redraw code:
Post 15
Split MoD:
I would need an english read me.txt about the split mod, what it does and how to use it, please. The bug you have is because when you split creatures, you click and highlight a stack, then the script deletes the stack but is still active.
In TEW4 I create split options by right-click+Ctrl on stack (so it does not highlights) then pop dialog when it asks: enter the number to split by.

Personally I prefer this way, and here is why: with Era we can bind all actions to hotkeys therefore modders will create mods with their own custom keys, as Phoenix. So when you release an universal mod as "split armies", is better IMO to not use any hotkey which could create incompatibilities.
Igrik, I don't understand the problem. I tested in hotseat with computer ally and we can't use buttons, so ok. Maybe Bersy can translate better what you said, as google gives nothing good. If it is about the short flash when moving armies, I detailed it here, and is related to MoP redraw code:
Post 15
Split MoD:
I would need an english read me.txt about the split mod, what it does and how to use it, please. The bug you have is because when you split creatures, you click and highlight a stack, then the script deletes the stack but is still active.
In TEW4 I create split options by right-click+Ctrl on stack (so it does not highlights) then pop dialog when it asks: enter the number to split by.
Spoiler (Click to View)


Personally I prefer this way, and here is why: with Era we can bind all actions to hotkeys therefore modders will create mods with their own custom keys, as Phoenix. So when you release an universal mod as "split armies", is better IMO to not use any hotkey which could create incompatibilities.
31.12.2013, 09:57
(31.12.2013 01:48)Bes Wrote: [ -> ]буду признателен , если кто-то глянет на корректность работы руссифицированного мода... (у меня ERA упала до выяснения...)
https://app.box.com/s/6imoi8iig27ejzmw3tyk
You only translated Backpack bag part, then you let english comments for all other buttons. In erm file I mean. But is very short to translate, only 3-4 lines.
31.12.2013, 16:41
(31.12.2013 04:19)igrik Wrote: [ -> ]Bes, ini файл в *.pac'e не переведен.знаю, не стал уже ради слова "Exit" и "Рюкзак" этим заниматься... переживут.
(31.12.2013 09:57)Valery Wrote: [ -> ]not found this erm-line ( show me that miss place(31.12.2013 01:48)Bes Wrote: [ -> ]буду признателен , если кто-то глянет на корректность работы руссифицированного мода... (у меня ERA упала до выяснения...)
https://app.box.com/s/6imoi8iig27ejzmw3tyk
You only translated Backpack bag part, then you let english comments for all other buttons. In erm file I mean. But is very short to translate, only 3-4 lines.
31.12.2013, 17:12
Search for M^ and you will find, there are 4 of them, really short.
31.12.2013, 17:21
Valery, thx, translate that line
по хорошему, там ert-файл нужен... но я уже не стал этим заниматься
по хорошему, там ert-файл нужен... но я уже не стал этим заниматься
31.12.2013, 22:07
31.12.2013, 22:29
Thank you very much 
Mod is ready now, same link.
Aha, you set scroll number to 1. The thing which confused me is that when you check a scroll ID it never returns 1, but 1xxx. While Erm says 1.

Mod is ready now, same link.
Aha, you set scroll number to 1. The thing which confused me is that when you check a scroll ID it never returns 1, but 1xxx. While Erm says 1.
31.12.2013, 22:56
Welcome and happy New Year 
It's written in ERM that comamnds return 1001 + spell number. Slava had to encode two values (art type and subtype = spell for scrolls) into single value.

It's written in ERM that comamnds return 1001 + spell number. Slava had to encode two values (art type and subtype = spell for scrolls) into single value.
31.12.2013, 22:59
I was quite proud with my SN:W^Left%X16^/ instead of v9770-v9997, I see you found better.
31.12.2013, 23:43
Easier a bit, but your solution is ok too except of cleaning vars after usings (settings them to 0, ^^).